جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماینده ولی فقیه در استان گلستان

حوزه/ امام جمعه گرگان در دیدار هیئت علمای قاره آفریقا گفت: برای جمهوری اسلامی ایران شیعه و سنی فرقی ندارد، مگر فلسطینی ها و یا یمنی ها همه شیعه هستند که ما در کنار آن ها ایستاده ایم؟ ما بر اساس دستور قرآن وظیفه داریم به دنبال وحدت اسلامی باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، در دیدار با هیئت علمای قاره آفریقا که به همت مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه های علمیه کشور به استان گلستان سفر کرده بودند، اظهار کرد: این تهمت هایی در رابطه با نظام جمهوری اسلامی شنیدید و آنها را باور نکردید و برای کشف حقیقت بیشتر به اینجا سفر کردید، در واقع به دستور قرآن عمل کرده اید. خداوند در قرآن به ما می فرماید به آنچه که علم ندارید گوش ندهید.

وی افزود: نکته قابل تامل اینکه، با مراجعه به کتاب آسمانی خود، متوجه بیان تهمت ها به تمام انبیا می شویم که این مسئله ای سابقه دار است، پس ما نباید خیلی از این موضوعات ناراحت شویم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به دلایل اتهامات وارد شده به جمهوری اسلامی، اظهار کرد: تا زمان وجود نظام شاهنشاهی در این کشور و عدم آشنایی با اسلام، مدافع اهداف آمریکا در منطقه بودند که در آن زمان چنین تهمت هایی به ایران زده نمی شد، اما بعد از برقراری نظام جمهوری اسلامی آرام آرام این تهمت ها شروع شد.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: اگر ایران در برابر سیاست های آمریکا عقب نشینی کرده و مخالفتی نکند،  تهمت ها تمام می شود، اما علت اینکه این تهمت ها در بین کشورهای مسلمان به ما نسبت داده می شود، به دلیل ایستادگی ما در مقابل سیاست های آمریکاست.

وی، ایران را تنها کشور مدافع آرمان های فلسطین و مسجد الاقصی و کشورهای مظلوم اسلامی دانست و ابراز کرد: برای جمهوری اسلامی ایران شیعه و سنی فرقی ندارد، مگر فلسطینی ها و یا یمنی ها همه شیعه هستند که ما در کنار آن ها ایستاده ایم؟ ما بر اساس دستور قرآن وظیفه داریم به دنبال وحدت اسلامی باشیم، اما دشمنان ما به دنبال ایجاد تفرقه هستند.

امام جمعه گرگان با تاکید بر این نکته که ما به دنبال تحقق اهداف اسلام هستیم، افزود: ریشه تمام دشمنی ها در منطقه و کل جهان به این دلیل است که به دنبال وحدت امت اسلامی هستیم.

آیت الله نورمفیدی خطاب به علمای قاره آفریقا اظهار کرد: از شما برادران عزیز تشکر می کنم که به فکر ایجاد تشکلی برای آرمان های قرآنی بودید، قطعا خداوند متعال شما را در این مسیر کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به حادثه ترور ایشان توسط منافقین در اوایل انقلاب و به شهادت رسیدن محافظین وی، یادآور شد: عامل این ترور پس از مدتی دستگیر شد و خودم از مامورین خواستم که وی را نزد من بیاورند و بدانم چرا به دنبال ترور بنده بودند که ایشان در جواب گفتند: برابر اطلاعات سازمان منافقین وجود شما از بروز اختلاف در این منطقه جلوگیری می کرد، از این رو بود که قصد ترور شما را دربرنامه داشتیم.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: چون تفرقه و اختلاف بین مسلمانان خواسته دشمنان است، مستحکم تر و با تمام توان در راه وحدت قدم برداشته و حاضرم در این راه شهید بشوم، اما نگذارم خدشه ای به امر مهم وحدت وارد شود.

برای تقویت فکری به ایران سفر کرده ام

در ابتدای این دیدار،  یکی از علمای آفریقا با یادآوری دیداری که سال ها پیش با امام راحل داشت، اظهار کرد: دیدار با شما من را به یاد دیدار با امام خمینی(ره) انداخت و ایشان در آن دیدار دغدغه آزادی فلسطین را داشتند، من در جوانی تحت تاثیر افکار امام خمینی(ره) بودم و حال برای تقویت فکری به ایران سفر کرده ام.

تهمت ها علیه ایران دروغ محض است

شیخ اسدالله مواله (الغالب)، مفتی اعظم کشور زامبیا هم در این دیدار گفت: طبق روایتی از حضرت علی(ع) که فرموده اند بین شنیدن و دیدن پنج انگشت فاصله است و تا چیزی را ندیدید باور نکنید، هدف ما هم از آمدن به ایران برطرف کردن شبهه هایی بود که در رابطه با جمهوری اسلامی شنیده ایم.

وی تصریح کرد: ما در آفریقا شنیدیم مردم ایران قبله خودشان را دارند و حج خودشان را انجام می دهند، پیامبر خودشان و قرآن خودشان را دارند و اصلا سنی و صوفی در این کشور وجود ندارند و همه شیعه هستند.

مفتی اعظم کشور زامبیا تصریح کرد: طبق همین گفته ها به ایران آمدیم، اما دیدیم آنچه در مورد ایران شنیدیم کذب محض است و این را به گوش همه می رسانیم که آنچه گفته شده دروغ است.

وهابیت مدام تبلیغ می کند که شیعه دین ندارد

یکی دیگر از علمای کشور زامبیا هم در این دیدار گفت: از اینکه این جمع را به حضور پذیرفتید خوشحالیم، ما در آفریقا مشکلی داریم و هدف دیگر ما از سفر به اینجا کمک فکری برای حل مشکلاتمان است.

وی افزود: متاسفانه وهابیت در آفریقا به شکل عمیقی در حال تفرقه اندازی بین ادیان مختلف است و مدام تبلیغ می کند که شیعه دین ندارد.

این عالم کشور زامبیا گفت: از آنجایی که عربستان سعودی با پول هایی که دارد در حال ترویج وهابیت است، به همین دلیل شیخ اسدالله ترتیبی داد تا ما به ایران بیاییم و مسائل مختلف را بررسی کرده و با الگوبرداری از وحدت موجود در ایران، با وهابیت بجنگیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha