شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بازدید نماینده ولی فقیه در بندرعباس از نمایشگاه کتاب موسسه عالی فاطمه معصومه (س) بندرعباس به مناسبت هفته پژوهش

حوزه/آیت الله نعیم آبادی گفت: معنای نمایشگاه کتاب، ایجاد جایگاه ارزشی به اصل کتاب و احیای آن در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان از بندرعباس، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، در افتتاحیه نمایشگاه کتاب موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه(س) در جمع طلاب و دانشجویان، به اهمیت کتاب و نقش موثر آن در زندگی انسان پرداخت و بیان داشت: کتاب مقدمه ای برای حرکت در جهت یافتن پاسخ مناسب برای تمام سوالات ذهنی خود و جامعه است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب باید با تنوع موضوعی پاسخگوی نیاز مدعوین شوند، تصریح کرد: نمایشگاه، محل احیای کتاب و ایجاد جایگاه ارزشی برای کتاب است که فرد با دیدن کتاب احساس نیاز به آن در او شکل بگیرد.

آیت الله نعیم آبادی کتاب را بهترین همراه دانست و گفت: انس با کتاب و رغبت در مطالعه آن، رغبت به عبادت و خدمت به خلق در فرد ایجاد می کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، کتابخوانی را مقدمه ورود به میدان اخلاق عنوان کرد و خاطر نشان شد: کتاب و علم باید برای انسان مقدمه ی زیستن شود نه هدف و در غیر این صورت باید آن را رها کرد.

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: کتاب و علم مقدمه سامان دادن به زندگی مادی و معنوی انسان ها است.

نماینده ولی فقیه با تاکید بر اینکه علم برای زیستن است، تصریح کرد: مادر عالمه، بر خلاف مادر بی علم، با علم خود فرزندان صالح تربیت می کند. مادران بی علم خواسته و ناخواسته با ایجاد تفاوت بین فرزندان، آنها را حسود تربیت می کنند.

آیت الله نعیم آبادی در پایان با اشاره به آیه 28 سوره فاطر؛ "انما یخشی الله من عباده العلما" افزود: تنها راه رسیدن به بندگی محض، عالم بودن به دین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha