جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مرکز تحقیقات زن و خانواده

حوزه/ مراسم رونمایی از آثار و ارائه گزارش از مرکز تحقیقات زن و خانواده امروز با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران کشور در این مرکز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در آخرین روز هفته پژوهش، مراسم رونمایی از آثار مرکز تحقیقات زن و خانواده با حضور مدیر حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‏الاسلام دهقانی معاون پژوهش مرکز تحقیقات زن و خانواده با اشاره به برگزاری برنامه های مرکز گفت:گفت: برنامههای هفته پژوهش مرکز تحقیقات زن و خانواده در قم و تهران با مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی برگزار شد و امروز از سه جلد مجموعه حجاب پژوهشی شامل: پوشش زنان در زمان پیامبر، مروری بر مطالعات حجاب و زنان، افتا و مرجعیت رونمایی خواهیم کرد.

پس از سخنان وی حجت الاسلام والمسلمین یوسفی غروی از اساتید تاریخ شناسی حوزه در سخنانی به ذکر جایگاه پژوهشهای دقیق تاریخی در زمینه فهم درست از مسایل مهم کلامی پرداخت.

در ادامه حجتالاسلام والمسلمین زیبایی نژاد به ارائه گزارشی از فعالیتهای این مرکز که از مراکز فعال پژوهشی کشور در زمینه زن و خانواده است پرداخت.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین قائنی از اساتید فقه حوزه به مباحث پیرامون روش شناسی در استنباط احکام فقهی در خصوص حجاب و رد ادله مدعیات تشکیک در حجاب اشاره کرد.

سخنران پایانی این مراسم نیز حجتالاسلام والمسلمین بهجت پور مدیر حوزه علمیه خواهران بود که در سخنانی به بایسته های پژوهش در حوزه مطالعات زن و خانواده ناظر به آیات و روایات پرداخت.

در نهایت سه کتاب مذکور رونمایی شد و فریبا علاسوند به عنوان پژوهشگر برتر این مجموعه نیز مورد تجلیل قرار گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha