جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران هدف دشمن را زدودن عفاف و حجاب درونی و سپس حمله به نماد اصلی یعنی حجاب دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجتالاسلام والمسلمین بهجت پور امروز در نشست رونمایی از آثار جدید مرکز تحقیقات زن و خانواده در این مرکز با اشاره به برکات انقلاب اسلامی گفت: با تلاشی که در ایران اسلامی رخ داد و نهضتی که اسلام را مجددا در یک سطح عالی و تاثیرگذار مطرح کرد، دوستان به شدت مشتاق فهم و دشمنان به شدت هراسان و به دنبال شبهه پراکنی هستند و فرصت خوبی برای ما است که کارهای شایسته ای دراین مسیر انجام دهیم.

وی با ذکر این مطلب که تمام تلاش دشمن بر آن بود که ما را از مرز عفاف به سمت حجاب در حد یک نماد برای اسلامیت تنزل دهد، یادآورشد:دشمنان در مقام بعدی قصد دارند که همین نماد را از ما بگیرد و نماد اسلامیت ما را مورد تردید قراردهند؛

مدیر حوزه علمیه خواهران با ارایه یک بحث فقهی در خصوص قرائن استنباط حکم حجاب بیان کرد: قرائن غیر لفظیه در فهم،موثر هستند؛ یکی از قرائن بسیار مهم، مساله تاریخ و فضای فرهنگی است که حول محور آیات شکل می گیرد و در آن فضا، مساله فهمیده می شود.

وی گفت: آیه پوشش اسلامی به عنوان علامت مسلمانی در سوره احزاب نودمین آیه ای که بر پیامبر نازل شد قراردارد و آیه مرتبط به پاکدامنی به وسیله تکمیل حجاب و اخفای زینت در سوره نور که صدو سومین سوره ای بود که بر ایشان نازل شد، تنزل یافت.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور یاداورشد:دشمن، تلاش می کند که ابتدا حیا و عفت را از جامعه بگیرد و پس از اینکه هرج و مرج را ایجاد کرد سند مسلمانی را از ما میگیرد؛در گفتمانی که جریان استکبار و تهاجم ایجاد کرده است، حتی در داخل و بین مسلمانان نیز کسانی هستند که از همان پایگاه ارزشها را مورد تهدید قرار میدهند که خطر بسیار بزرگی است.

وی با اشاره به برداشت های ناصحیح برخی از مساله حجاب بیان کرد: کسی که از این پایگاه کار خود را انجام می ‏دهد، خودش نیز متوجه نباشد که چه آبی به آسیاب دشمن می ریزد؛ به رغم همه توصیههایی که مبنی بر صبر می شود ولی آنها به احترامی که نظام به آنها می گذارد توجه ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین  بهجت پور یادآورشد: پژوهشی که ابعادی از مساله را ندیده است نتایج بدی به بار خواهد داشت؛در تاریخ صدر اسلام این گونه نبود که همه تحولات اجتماعی به سرعت و یک شبه محقق شود.

وی گفت: زمانی که قرینه فرهنگی اجتماعی مربوط به حجاب را بررسی می کنیم باید ببینیم که این آیه در چه زمانی نازل شده است و پیوست فرهنگ اجتماعی آن چیست و در ادامه نقش روایات را به عنوان جریان تفصیل مجملات آیات باور داشته باشیم و نقش او را ببنیم و در نهایت فهم فقها از مجموعه کتاب و سنت را موضوع مطالعه قراردهیم وقرائن اجتماعی و تاریخی و فرهنگی را ضمیمه کنیم تا به فهم حقیقت برسیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha