جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسویان

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین موسویان با اشاره به اینکه مسئله حذف ربا از سیستم بانکداری یک امر به ظاهر آسان و ساده است، گفت: این قانون اگر چه در سال ۱۳۶۲تصویب شد، اما متاسفانه به شکل کامل در کشور اجرا نشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، همایش آموزشی، تخصصی بانکداری اسلامی، ظهر امروز در یزد با حضور جمعی از مسئولان، کارشناسان و روحانیون، در سالن مجتمع فرهنگی غدیر یزد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسویان، عضو شورای فقهی بانک مرکزی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین نقشه‌های راه در بحث اقتصاد، منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی است و بانکداری اسلامی نیز از ارکان این نوع اقتصاد به شمار می‌رود گفت: با اجرای کامل توصیه‌های مقام معظم رهبری و عمل به وظایف، شاهد پیاده‌ سازی بانکداری اسلامی به‌ دور از ربا و اجرای اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.

وی، بانکداری غربی را بر پایه ربا دانست و تصریح کرد: بانکداری غربی‌ها نوعی بانکداری با قرض همراه با بهره در بخش سپرده و پرداخت تسهیلات است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسویان با اشاره به اینکه مسئله حذف ربا از سیستم بانکداری یک امر به ظاهر آسان و ساده است، افزود: این قانون اگر چه در سال 1362تصویب و مورد تایید مراجع قرار گرفت، اما متاسفانه به شکل کامل در کشور اجرا نشد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha