چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دکتر محمدی فر

حوزه/ دکتر محمدی فر از امضای تفاهم‌نامه‌ بین حوزه علمیه همدان و دانشگاه بوعلی ‌سینا خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم ‌نامه نشست‌های دوره‌ای بر اساس برنامه‌ های از پیش تعیین‌ شده در راستای بسترسازی و فراهم شدن زمینه‌های مورد نیاز از طریق همکاری‌ های آتی انجام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، دکتر محمدی فر از امضای تفاهم‌نامه‌ بین حوزه علمیه همدان و دانشگاه بوعلی ‌سینا خبر داد و گفت: بر اساس  این تفاهم ‌نامه نشست‌های دوره‌ای بر اساس برنامه‌ های از پیش تعیین‌ شده در راستای بسترسازی و فراهم شدن زمینه‌های مورد نیاز از طریق همکاری‌ های آتی انجام خواهد شد.تر یعقوب محمدی‌فر، رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، در مراسم گرامیداشت شهادت آیت‌الله دکتر محمد مفتح که در محل مدرسه علمیه آخوند ملاعلی معصومی همدان(ره) برگزار شد

وی با بیان این موضوع که بحث وحدت حوزه و دانشگاه، نخستین بار از سال 1358 مطرح شد و اکنون 39 سال از آن تاریخ گذشته است، تصریح کرد: فکر و هسته اصلی وحدت حوزه و دانشگاه خیلی پیش‌تر از این تاریخ مطرح شده بود و آیت‌الله شهید مفتح از جمله افرادی بود که همواره بحث وحدت حوزه و دانشگاه را دنبال می‌کرد و نخستین گام‌ها را در این زمینه در دهه 40 به‌عنوان بنیان‌گذار انجمن اسلامی دانشجویان برداشت.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا افزود: این حرکت شهید مفتخ را باید اقدامی هوشمندانه دانست که فتح بابی برای تحقق ایجاد وحدت همه‌ جانبه بین حوزه و دانشگاه بود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه ایجاد وحدت بیش از 300 سال بحث و تبادل نظر انجام شده است که می توان به وحدت جهان اسلام و وحدت مسلمانان جهان اشاره کرد.

محمدی فر خاطر نشان کرد: به جز آیت‌الله شهید مفتح یکی دیگر از افرادی که در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است سید جمال‌الدین اسدآبادی بوده است.

وی تصریح کرد: این نکته جالبی است که فعالیت اغلب این افراد از خطه غرب ایران شروع شده است و آن نشان از بستر تاریخی و عظیم در این منطقه دارد که باید به آن بیش از پیش توجه داشت.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا یادآور شد: ما باید بتوانیم در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها به این سؤال دانشجویان پاسخ دهیم که "علم برای علم است یا علم برای انسان؟" اگر بتوانیم پاسخ این سؤال را تببین نماییم در این صورت به هدف نهایی خود رسیده‌ایم که مجموعه علم برای انسانی است که در حال پیمودن مسیر کمال و تعالی است و به ذات و بقای خود و جهان آخرت معتقد است.

وی در پایان تأکید کرد: در این راستا باید از ظرفیت علمای دینی بهره گرفت، چرا که در جنبش‌های اجتماعی مختلف طی صد سال گذشته همچون جنبش مشروطه، جنبش ملی شدن صنعت نفت و انقلاب کبیر اسلامی، حضور پر رنگ علمای دینی بسیار والا و مثمر ثمر بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha