جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان خواستار تشکیل اتاق فکر مشترک حوزه و دانشگاه و تحقق عملی وحدت این دو مرکز علمی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان همدان، شب گذشته در مراسم گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه که در کتابخانه مدرسه علمیه آخوند همدانی برگزار شد با تأکید بر این که وحدت حوزه و دانشگاه نه تنها برای ایران، بلکه برای اسلام ضروری است، گفت: اسلام دینی است که برای سعادت بشر آمده است و دستورالعمل‌هایی برای تمامی مسائل شخصی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی را ارائه کرده است.

وی ادامه داد: از آن جایی که علومی که برای مسائل روزمره زندگی دنیوی خود به آن ها نیاز داریم و علومی که برای سعادت آخرت به آن ها محتاج هستیم در حوزه و دانشگاه همدیگر را تکمیل می‌کنند، لذا وحدت حوزه و دانشگاه می تواند زمینه ساز ارائه جامعیت اسلام به دنیا باشد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به عوامل ایجاد کننده وحدت، خاطرنشان کرد: بررسی علوم انسانی در کتب درسی و دانشگاه ها و تدریس معارف اسلامی در دانشگاه‌ها و حضور نمایندگی‌های ولی فقیه در دانشگاه‌ را می توان پل ارتباطی بین حوزه و دانشگاه نام برد.

مدیر حوزه های علمیه استان همدان یادآور شد: ورود دانشجویان فارغ التحصیل به حوزه‌های علمیه، تبادل استاد از حوزه به دانشگاه و برعکس در مسائلی که احتیاج است و حضور طلاب در خوابگاه‌های دانشجویی برای تبلیغ، ترویج و اقامه نماز از جمله فعالیت‌هایی است که برای تقویت این اتحاد انجام شده است.

وی با بیان این که تشکیل اتاق فکر مشترک بین دانشگاه و حوزه راهکاری مناسب برای ایجاد وحدت دانست و گفت: برای بررسی کارهایی که تاکنون انجام شده و ارزیابی میزان موفقیت آن ها و همچنین کارهایی که باید بعد از این انجام گیرد، وجود این اتاق فکر ضروری است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: حدود600 نفر از طلبه های مدرسه معصومیه قم از فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه هستند که به خوبی می‌توانند ثمرات مسأله وحدت حوزه و دانشگاه را در جامعه برای مردم بیان کنند و خود الگویی برای این وحدت باشند.

وی در پایان تاکید کرد: با تبادل دانشجویان و اساتید و بررسی کتاب‌های درسی طرفین متناسب با نیازهایی که در دانشگاه و حوزه است باید مسئله وحدت حوزه و دانشگاه را تقویت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha