جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست اخلاقی در مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون (س) دولت آباد

حوزه/ نشست «فضای مجازی و کسب آگاهی های مربوط به آن»، در مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون (س) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محسن ضیایی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار  در جمع بانوان طلبه، گفت: وضعیت فرهنگی عمومی جامعه، وضعیت مناسبی نیست و از هرآنچه که در گذشته به عنوان  قبح تلقی می شد، اکنون قبح زدایی شده و حیای مورد نظر از بین رفته است .

وی، علت عمده بروز این مشکلات و قبح زدایی ها را نفوذ فضای مجازی در بین مردم دانست و گفت: این فضا فقط و فقط جنبه سرگرم کننده ندارد، بلکه در پشت صحنه طراحی این محیط،  دشمن در تلاش است تا با دور کردن اعضای خانواده از همدیگر وظایف آنان را مختل کند و زمانی که مثلا مادر و پدر خانواده به جای تدبیر امور خانواده و رسیدگی به مسائل و مشکلات، به فضای مجازی روی آورند، آنها به هدف خود می رسند و زمینه انحراف همه اعضای خانواده پایه ریزی می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار اظهار کرد: نفوذ فضای مجازی در خانواده ها به نحوی شده است که بیگانگان زحمت نشر توهین هایی که به دین و مذهب و مقدسات مردم می کنند را به خانواده ها واگذار کرده اند و مردم ناخواسته و ناآگاه آنها را نشر می دهند.

حجت الاسلام ضیایی افزود: دشمنان در خصوص همه برنامه های زندگی انسان حتی زمان خواب و نحوه تغذیه و حتی برنامه های تلویزیون هزینه کرده و ما را به دیر خوابیدن و خوردن غذاهای سنگین و خواب سحرگاهی عادت داده و از آنچه زمان های قدیم نوعی ارزش بوده، دور کرده است.

وی در پایان وظیفه وظایف طلاب در این خصوص را اصلاح، تزکیه و تهذیب نفس خود و نیز اصلاح جامعه به سمت اخلاقیات دانست و گفت: باید طلاب و همه اقشار مردم در زمینه ورود به فضای مجازی آگاهانه و عالمانه عمل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha