جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی با تصمیم اکثریت قریب به اتفاق اعضای جامعه مبلغین تهران، به عنوان دبیر این تشکل انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سیدباقر آیت میردامادی، در گفت‌و‌گویی با بیان اینکه تشکیل نهادهای حوزوی یکی از برکات انقلاب اسلامی است، گفت: هرچقدر فعالان یک صنف و پیشه، بیشتر دو هم جمع شوند و با یکدیگر هماهنگ شوند، موجب موفقیت آنان و همچنین پیشرفت آن صنف در جامعه می شود.

وی افزود: این موضوع درباره ائمه جماعات مساجد، مبلغان دینی و سایر فعالان حوزه دین و فرهنگ، مهم تر است زیرا کار آنان با دین و باورهای مردم در ارتباط مستقیم است.

تولیت مسجد جامع امام رضا(ع) خیابان نفیس (خیابان خاوران تهران) افزود: جامعه مبلغین تهران که آیت‌الله فلسفی، برای چندین سال، مدیریت و هدایتگری آن را برعهده داشتند، یکی از مهم ترین نهادهای دینی و حوزوی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: شخصیت های انقلابی و برخی از مسئولان برجسته کشور مانند شهید آیت الله بهشتی و شهیدان مطهری و مفتح، جزو اعضای جامعه مبلغین تهران بودند و همین موضوع، اهمیت فعالیت این نهاد دیرپای دینی و حوزوی را نشان می دهد.

امام جماعت مسجد و حسینیه همدانی‌ها گفت: پس از درگذشت آیت الله فلسفی، مبلغان و وعاظ دینی، حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم شجاعی(ره) را به عنوان دبیر جامعه مبلغین تهران انتخاب کردند.

تولیت مسجد جامع امام رضا(ع) خیابان نفیس تهران افزود: مرحوم آقای شجاعی در طول مدت مدیریت شان بر جامعه مبلغین تهران، نقش مهم در موفقیت و پیشرفت این نهاد دینی و حوزوی و انقلابی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای جامعه مبلغین تهران و فعالان حوزه منبر و خطابه، پس از درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم شجاعی(ره) در اندیشه انتخابِ دبیر جدید این نهاد افتادند و چند نفر از مبلغان نیز برای پذیرفتن این سمت، داوطلب شدند.

تولیت مسجد جامع امام رضا(ع) خیابان نفیس (خیابان خاوران تهران) افزود: اعضای جامعه مبلغین تهران و فعالان حوزه منبر و خطابه سرانجام حجت الاسلام والمسلمین شیخ مرتضی ادیب یزدی را به عنوان دبیر جدید جامعه مبلغین تهران انتخاب کردند.

وی افزود: امیدوارم حجت الاسلام والمسلمین شیخ مرتضی ادیب یزدی با همراهی همه دلسوزان جامعه منبری های تهران و کشور، و درایت و دلسوزی مثال زدنی خودشان، تحولی عظیم در جامعه مبلغین تهران ایجاد کنند.

گفتنی است، نخستین جلسه جامعه مبلغین تهران پس از انتخاب ادیب یزدی به عنوان دبیر جدید آن، با حضور علی دارابی، معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، و تعداد قابل توجهی از مبلغان و منبری های معروف کشور در منزل حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی، برگزار شد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha