شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مقامات فرانسوی یک پیش دبستانی اسلامی را در مارسل تعطیل کردند

حوزه/ وزارت علوم فرانسه در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرده این پیش بدستانی اسلامی قوانین آموزشی سراسری را رعایت نکرده و اصول «جهادی» و «سلفی» را به دانش آموزان آموزش می داده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از moroccoworldnews، مقامات فرانسوی یک مدرسه اسلامی پیش دبستانی در شهر مارسل را تعطیل کردند.

وزارت علوم فرانسه اعلام کرده این مدرسه قوانین آموزشی سراسری را رعایت نکرده و اصول «جهادی» و «سلفی» را به دانش آموزان آموزش می داده است.

جین جاکوز بوردین وزیر علوم فرانسه در مصاحبه با کانال فرانسوی آر.ام. سی گفت که این مدرسه دوشنبه 17 دسامبر 2018 بسته شده است.

گفته می شود این مدرسه پیش دبستانی 43 دانش آموز در رده های سنی 2 تا 6 ساله داشت.

وزیر تاکید کرد که قانون به تصویب رسیده در ماه جولای به وزارتخانه اجازه می دهد مانع از ادامه فعالیت مدارسی  شود که معیارهای رسمی کشور را رعایت نمی کنند، به ویژه مدارسی که «بنیادگرایی» را ترویج می دهند، مقامات فرانسوی تاکید دارند که دانش آموزان در مدارس دولتی و عادی تحصیل کنند.

گفتنی است مقامات فرانسه اخیرا سختگیری های بیشتری را در قبال مدارس اقلیت ها به ویژه مسلمانان در پیش گرفته و نظارت بر دروس آموزشی تدریس شده در مدارس را بیشتر ساخته اند.

این نخستین باری نیست که یک مدرسه اسلامی در فرانسه تعطیل می شود، در سال 2016 نیز مدرسه ابتدایی اسلامی در تولوز، جنوب غربی فرانسه به بهانه اینکه ساعات تحصیلی بیشتر از مقررات برنامه درسی ملی داشت تعطیل شد و مدیر مدرسه به 4 ماه زندان محکوم گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha