چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حضرت آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ باید سعی کرد زندان ها تبدیل به مدرسه انسان سازی و ارائه مسائل تربیتی شود. اگر این گونه فعالیت کردیم، مطمئن باشیم که درست هدف گذاری کردیم و برای اصلاح جامعه قدم برداشیم.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری«حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین تهامی، مدیر کل اداره امور زندانهای استان قم، گفتند: امروز شاهد این هستیم که اقدامات بسیار خوبی در ارتباط با زندانهانیها انجام می شود.

معظم له برفرهنگ سازی برای کاهش جرم در جامعه تأکید کردند و اظهار داشتند: اگر در مورد جرم اطلاع رسانی شود، مردم گرفتار زندان و حبس نمی شوند.

ایشان افزودند: کسانی که در زندان ها به هر دلیلی قرار گرفتند، لازم است با فرهنگ سازی و بیان معارف دینی آنها را به جامعه برگرداند و این برگشتن طوری باشد که دیگر نخواهند به زندان برگردند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی بابیان اینکه باید کاری کرد اسم زندان، از زندانی ها برداشته شود، افزودند: بعضی افراد ممکن به خاطر دلایل نامعلومی وارد زندان شده باشند و اگر پخش شود که فلان آدم وارد زندان شده، آبروی او برود، به همین دلیل لازم است ندامت گاهایی برای افراد با شخصیت در نظر گرفته شود تا مدیون آبروی آنها نشویم.

معظم له بیان داشتند: از دیگر اقداماتی که می توان در ارتباط با زندانی ها انجام داد، تربیت و مواظبت از رفتار آنها است، انتظار این است زندانیان طوری تربیت شوند وقتی وارد جامعه شدند، دیگر به طرف جرم و فساد نروند.

معظم له تأکید کردند: باید سعی کرد زندان ها تبدیل به مدرسه انسان سازی و ارائه مسائل تربیتی شود، اگر این گونه فعالیت کردیم، مطمئن باشیم که درست هدف گذاری و برای اصلاح جامعه قدم برداشیم.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha