پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کریمیان

حوزه/رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه این سرود به نوعی شناسنامه جبهه مقاومت محسوب می شود، گفت: سرود «سپاه محمد می آید» به ۲ زبان عربی و فارسی اجرا می شود.

مجید کریمیان رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: قطعه موسیقی "سپاه محمد می آید" به 2 زبان عربی و فارسی اجرا می شود.

وی افزود: این قطعه سرود همزمان با حمله موشکی رژیم اشغالگر قدس به فرودگاه تیفور سوریه برای اولین بار در عرصه بین المللی و کشورهای جبهه مقاومت منتشر شد.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه در این قطعه با شعر و موسیقی سعی شده تا تاریخ انقلاب اسلامی در منطقه روایت شود، عنوان کرد: این اثر از آغاز نهضت پرچم داری امام خمینی(ره) تا مبارزه با اسرائیل و روایت مدافعان حرم و در نهایت ضرورت وحدت در جامعه اسلامی و ظهور حضرت حجت را روایت می کند.

کریمیان با بیان اینکه این سرود به نوعی شناسنامه جبهه مقاومت محسوب می شود، یادآور شد: این قطعه به شهید بزرگوار "مرتضی بصیری پور" که در عملیات موشک باران فرودگاه تیفور و سید حسن نصرالله تقدیم شده است.

وی اعلام کرد: اشعار فارسی توسط آقای صادق آتشی و اشعار عربی توسط حیدری آل کثیر سروده شده و قسمتی از اشعار از شاعر معروف لبنانی می باشد.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تنظیم و آهنگ سازی این قطعه، تولید حوزه هنری خراسان جنوبی و با مدیریت تولید آقای مجید نصری و اجرای بسیار زیبای گروه تبیان همراه شده است.

کریمیان متذکر شد: این اثر موسیقیایی در جشنواره ملی فانوس مقام اول را کسب کرده است.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha