جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مرتضی پروینی مدیر موسسه جهادی حضرت باقرالعلوم(ع) سنقر و کلیایی

حوزه/ موسسه جهادی باقرالعلوم(ع) سنقر و کلیایی در ابتکاری جالب، طرح یلدای مهربانی را در اولین شب زمستان اجرا کرد.

حجت الاسلام مرتضی پروینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درکرمانشاه، با تمسک به آیه 9  سوره مبارکه ضحی« فَأَمَّا الْيَتِيمَ فَلَا تَقْهَر»ْ ... حال كه چنين است پس هيچ يتيمى را از روى قهر خوار مشمار، گفت: هر مسلمانی بر حسب دستورات دینی باید نسبت به نوازش و رسیدگی به یتیمان کوتاهی نکند.

مدیر موسسه جهادی حضرت باقرالعلوم(ع) سنقر و کلیایی در ادامه با اشاره به کلام گهربار امام صادق(ع) که فرمودند:کسى که غم و غصه را از دل مؤمنى بردارد خداوند همه اندوهها و گرفتاری هاى آخرت را از او دور کند، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: یکی از کارهایی که پیامبر(ص) شاید در همان ماههای اولِ ورود به مدینه انجام دادند، ایجاد عقد اخوّت بین مسلمانها بود، براین اساس باید از حال برادر مسلمان خود که در تنگنای معیشتی قرار دارد باخبر بوده و در حد امکان به او کمک کنیم.

مدیر موسسه جهادی حضرت باقرالعلوم(ع) سنقر و کلیایی با اشاره به اینکه طبق سفارشات قرآن و ائمه هدی(ع) باید از زیاده‌روی و به هدر دادن نعمات الهی دوری کنیم، اظهار کرد: برادری در اسلام یک حقیقت است، نه تعارف.

وی، تشکیل موسسه جهادی حضرت باقرالعلوم(ع) را بر اساس تفکر اسلام ناب محمدی(ص) و در راستای کمک به محرومین دانست و افزود: موسسه جهادی با همت جمعی از دوستداران اهل بیت(ع) جهت رسیدگی به قشر بی بضاعت جامعه راه اندازی شده است.

مدیر موسسه جهادی حضرت باقرالعلوم(ع) سنقر و کلیایی، ادامه داد: طرح یلدای زمستانی را با تدارک تهیه بسته میوه و تنقلات برای خانواده دانش آموزان محروم تحت پوشش موسسه اجرا کردیم.

وی در پایان با تشکر از همت خیرین گرانقدر که بسته های میوه ویژه شب یلدا را تهیه کردند، گفت: هر خانواده بی بضاعت، میهمان یک شهید دانش آموز بود و گزیده زندگینامه و وصیت نامه شهید را به بسته های شب یلدا الصاق کرده و تحویل محرومان می دادیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha