پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
در همایش آئمه جمعه و جماعت در پاکستان مطرح شد

حوزه/ سخنرانان همایش ائمه جمعه و جماعت در حوزه علمیه المنتظر لاهور گفتند: مسئله وارد کردن شهادت به ولایت امیرالمؤمنین(ع) در تشهد نماز یک بدعت و توطئه دشمن بود و ما نمی گذاریم کفریات وارد عقائد شیعه شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» با توجه به افزایش فعالیت جریان های انحرافی در جامعه شیعی و باهدف تبیین عقاید حقه تشیع و مقابله با جریان انحرافی و غلو آمیز در جامعه پاکستان؛ همایش ائمه جمعه و جماعت با حضور امام جمعه و جماعت شهرهای مختلف این کشور در حوزه علمیه المنتظر لاهور پاکستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین  سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان، حجت الاسلام والمسلمین سید حافظ ریاض حسین نقوی رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان، حجت الاسلام والمسلمین شیخ محسن علی نجفی مدیر حوزه علمیه الکوثر اسلام آباد و نماینده آیت الله العظمی سیستانی در پاکستان، حجت الاسلام والمسلمین سید نیاز حسین نقوی نائب رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان، حجت الاسلام والمسلمین افضل حیدری از سخنرانان این همایش بودند.

سخنرانان در این همایش گفتند: روحانیون باید با دلیل مردم را قانع کنند، زیرا با دعوا هیچ مسئله ای حل نخواهد شد و مسئله جدید تشهد ثلاثه و وارد کردن شهادت به ولایت امیرالمؤمنین در تشهد نماز یک بدعت و توطئه از سوی دشمنان بود که ما در این مسئله مردم را سمت مراجع هدایت کردیم و نمی گذاریم کفریات وارد عقائد شیعه شود،‌ زیرا دفاع از عقائد شیعه مسئولیت علماء است.

 

کفریات برخلاف عقائد شیعه است،اصول و فروعات شیعه هیچ ربطی با کفریات ندارد

حجت الاسلام والمسلمین  سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان در سخنرانی خود گفت: کفریات برخلاف عقائد شیعه است، اصول و فروعات شیعه هیچ ربطی با کفریات ندارد و ما می‌دانیم که این سازش چه کسی است که می‌خواهد کفریات را وارد مکتب تشیع کنند، برای انحراف کردن مردم از شیعه هزینه های سنگین کردند، اما دشمن در هدف شومشان موفق نشدند، الحمدالله امروز مکتب تشیع در صف اول امت اسلامی است.

رئیس شورای علمای شیعه پاکستان در ادامه اظهار داشت: برای ائمه جمعه، سخنرانان و روحانیون فعال کشور این مدارس دینی، وفاق المدارس شیعه و روحانیون بزرگ نعمت است و به نعمت این همبستگی و همدلی، خدا را شکر کنیم، در مسئله اساسی مکتب عقب نشینی نخواهیم کرد ما در دوران سخت فعالیت داشتیم و کسانی که پیروی قرآن و سنت از شیعه باشد بهتر پیدا نخواهید کرد.

 

اکنون مراجع عظام و روحانیون مسئولیت دین را به عهده دارند

حجت الاسلام والمسلمین سید حافظ ریاض حسین نقوی رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان هم در سخنرانی خود گفت: به برکت امام جعفر صادق(ع) اسم مکتب ما مکتب جعفری است و امام جعفر صادق بیش از 4 هزار شاگرد داشتند و در مکتب تشیع سلسله محدثین معتبر هم وجود دارد، اکنون مراجع عظام و روحانیون مسئولیت دین را به عهده دارند و شما علما وارثین انبیاء(ع) هستید، خداوند به شما علم دین داده است و هرچقدر قرآن بخوانید علم بیشتری کسب خواهید کرد و کسانی که علم زیاد دارند در تربیت مردم هم موفق هستند.

حداقل باید هر روز 5 دقیقه قرآن و 5 دقیقه نهج البلاغع و 4 دقیقه صحیفه سجادیه را بخوانند.

وی افزود: بعد از قرآن مجید یک ذخیره بزرگ است و در  صحیفه سجادیه حضرت امام سجاد(ع) طریقه مناجات با خداوند متعال را بیان کرده است و هر امام جمعه و جماعت و روحانی فعال تبلیغی حداقل باید هر روز 5 دقیقه قرآن و 5 دقیقه نهج البلاغه و 4 دقیقه صحیفه سجادیه را بخوانند.

هیچ وقت از کمی رزق و مخالفت مردم نترسید

حجت الاسلام والمسلمین سید نیاز حسین نقوی نائب رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان هم در سخنرانی خود اظهار داشت: علما نمایندگان انبیاء و معصومین(ع) هستند، هیچ وقت از کمی رزق و مخالفت مردم نترسید، فقط خدا را رازق بدانید، در مورد تخریب عقائد بدون ترس حرف بزنید.

وی افزود: در محله روحانی مستقل آن محله موثر و مهم است چون روحانی محله هر وقت با مردم در ارتباط هستند و برای در سطح محله ای باید به فکر تربیت نوجوانان و کودکان باشیم، فقط خواندن نماز جماعت کافی نیست، مساجد را باید مرکز فعالیت تربیتی فرهنگی تبدیل کنیم.

روحانیون ستون‌های جامعه هستند

حجت الاسلام والمسلمین شیخ محسن علی نجفی مدیر حوزه علمیه الکوثر اسلام آباد و نماینده آیت الله العظمی سیستانی در پاکستان هم روحانیون را ستون اصلی جامعه خواند و گفت: در جامعه به روحانی کمتر اهمیت داده می شود، اما درحقیقت روحانیون ستون های جامعه هستند.

وی افزود: علیه خرافات باید بدون ترس حرف بزنند چون معضوم(ع) در حدیث می‌فرماید: اگر شما از خدا بترسید همه از شما خواهند ترسید و اگر شما از خدا نترسید هیچ کس از شما نخواهد ترسید و البته باید در نظر داشت که هر حرف حقی را در هر جایی نمی‌شود مطرح کرد و دعوای بدون دلیل هم خوب نیست، روحانی باید اصلاح کننده امت باشد و با سخنرانی امام مسجد محله هر روز نمازگزاران بیشتر شود نه کمتر.

باید کمپین ورود انحرافات در مکتب شیعه را متوقف کنیم

حجت الاسلام افضل حیدری از اساتید جامعه المنتظر لاهور هم در سخنرانی خود اظهار داشت: مناجات معصومین(ع) بهترین درس توحید است، با تلاوت قرآن مجید باید در باره آیات آن فکر کنید و باید با برگزاری کمپینی وارد کردن انحرافات در مکتب شیعه را متوقف کنیم.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha