شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
گورستان اسلامی در ویرجینیا

حوزه/ انجمن مسلمانان آمریکایی در شهر استافورد در ایالت ویرجینیا از اعضای شورای شهر به خاطر تبعیض دینی شکایت کرده و شهرداری را به سنگ اندازی ها و سخت گیری های بی جا علیه جامعه اسلامی متهم ساخت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از fredericksburg، یک سازمان عام المنفعه اسلامی در استافورد در ایالت ویرجینیای آمریکا از  شهرداری این شهر به خاطر ممانعت از ساخت قبرستان اسلامی به وزارت دادگستری ایالات متحده شکایت کرده است.

انجمن مسلمانان آمریکایی(آما) در شکایت نامه علیه 7 نفر از اعضای شورای شهر، آن ها را به تبعیض مذهبی متهم ساخته است. گفته می شود درحالی که تحقیقتات وزارت دادگستری آمریکا در ماه ژانویه در این خصوص آغاز شده بود اما نیمی از اعضای شورای شهر در ماه سپتامبر علیه ساخت گورستان اسلامی رای دادند.

کلارک لمینگ وکیل انجمن مسلمانان در این شکایت نامه اظهار داشته است که انجمن در رویارویی با مسلمانان، بسیار سخت گیرانه تر از موارد عادی برخورد می کند.

 

گفته می شود سازمان اسلامی در ژوئن 2015 پس از گرفتن تائیدیه از کارمندان اداره شهرداری اقدام خرید یک زمین 29 هکتاری در جاده گریسونویل به منظور ساخت گورستان اسلامی کرد. با این حال برخی از ساکنان محلی متوجه این طرح شده و مخفیانه تلاش هایی را برای مقابله با تاسیس گورستان اسلامی در پیش گرفتند. و نمایندگان شورای شهری نیز برای جلوگیری از تاسیس گورستان آیین نامه های جدیدی به تصویب رساندند، درحالی که استانداردهای ایالتی ویرجینیا آسان تر می باشد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha