شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پربازدیدترین اخبار حوزه نیوز

حوزه/ پربازدیدترین خبر هفته قبل مربوط به پویش نقد و ایده پردازی « اگر من جای رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بودم...» بوده که با استقبال بسیار مناسب مخاطبان مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، روزانه صدها خبر از درگاه های ۲۰ گانه حوزه نیوز به 5 زبان منتشر می شود که برخی اخبار، بیش از بقیه توجه مخاطبان را به خود جلب می کند.

با هم مروری بر پربازدیدترین اخبار فارسی خبرگزاری رسمی حوزه در هفته گذشته می کنیم که به ترتیب بازدیدها تنظیم شده است:

 

اگر من جای رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بودم ...

پربازدیدترین خبر هفته قبل مربوط به پویش نقد و ایده پردازی «اگر من جای رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بودم...» بوده که با استقبال بسیار مناسب مخاطبان مواجه شده است.

تا امروز برای این پویش، «100 هزار کلمه کامنت» به رسانه رسمی حوزه های علمیه رسیده که تمام دیدگاه ها بدون کلمه ای حذف یا سانسور، تقدیم مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی می شود.

 

سخنان جالب وزیر سابق اطلاعات در جمع طلاب حوزه علمیه قم

خبر مربوط به سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مصلحی، وزیر سابق اطلاعات نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

وی در این سخنرانی به طراحی های سه دستگاه اطلاعاتی  «ام‌ آی 6»، «موساد» و «سیا» بر اساس وضعیت اداری و اجرایی کشور پرداخت که مطالبی خواندنی و شنیدنی بوده است.

 

واکنش آیت‌الله العظمی مکارم به سخنان رحیم‌پور ازغدی در نمازجمعه تهران

موضوع واکنش آیت الله العظمی مکارم شیرازی به سخنان رحیم‌پور ازغدی نیز از اخبار پرسروصدای هفته گذشته رسانه رسمی حوزه های علمیه بوده که مخاطبان زیادی را با خود همراه ساخته است.

این مرجع تقلید در درس خارج فقه خود گفتند: چطور می شود که یک شخص مخالف حوزه را به نماز جمعه تهران دعوت کرده تا دروغ بزرگ بگوید؟ در نماز جمعه بیان می کنند که چهل سال است حوزه حرف های سابقش را می زند؛ هر شخصی  نداند، شما طلاب و فضلای حاضر در جلسه می دانید که ما مرتب حرف های روز و مسائل مستحدثه را در دروس خارج می گوییم؛ اینجاست که برخی گمان پیدا کردند که در درون نظام هم مخالف حوزه هست.

 

پیشنهاد آیت الله موسوی جزایری برای اشتغال‌زایی جوانان

پیشنهاد نماینده ولی فقیه در خوزستان برای اشتغال زایی جوانان، یکی دیگر از اخبار پربازدید حوزه نیوز در هفته گذشته بوده است.

آیت الله موسوی جزائری در همایش ائمه جماعات و مؤثرین فرهنگی شهرستان‌های اهواز، باوی و کارون با اشاره به مشکل بیکاری در خوزستان، گفت: مصلای نماز جمعه اهواز ظرفیت خوبی برای برپایی غرفه‌های فروش محصولات خانگی دارد که بانوان و جوانان می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

تصاویر/ جشن میلاد امام حسن عسکری(ع) با حضور مراجع و علما در قم

گزارش تصویری جشن میلاد امام حسن عسکری علیه السلام که با حضور مراجع عظام تقلید و علمای حوزه برگزار شد نیز مورد توجه مخاطبان فهیم خبرگزاری حوزه قرار گرفته است.

در این جشن آیات عظام صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی، جوادی آملی، علوی گرگانی، اعضای شورای عالی حوزه های علمیه، جمعی از علما و بزرگان حوزه و مردم قم حضور داشتند.

 

تشیع در ایران به هیچ‌وجه ساخته صفویان نیست

سخنان حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی، عضو جامعه مدرسین حوزه در آیین رونمایی از کتاب «تاریخ تشیع در خوزستان» نیز از دیگر پربازدیدهای حوزه نیوز بوده است.

این استاد حوزه در این آیین گفت: به هیچ‌وجه تشیع در ایران ساخته صفویان نیست که مخالفان همیشه عبارت تشیع صفوی را بر زبان دارند.

 

طلبه ها تخصص محور تربیت شوند نه همه کاره/ دنیا چشم انتظار تولید محتوای رسانه ای سالم است

مصاحبه با دکتر سهیل اسعد، اندیشمند آرژانتینی و از موفق ترین مبلغین بین المللی، شخصیتی که با تجربه دو دهه فعالیت در فضای تبلیغ بین الملل، سابقه فعالیت مداوم در بیش از 20 کشور منطقه آمریکای لاتین و همچنین تاسیس مراکز اسلامی در کشورهای این منطقه استراتژیک نیز مورد اقبال مخاطبان رسانه رسمی حوزه قرار گرفت و جزو پربازدیدهای هفته گذشته این رسانه بوده است.

 

پاسخی بر دو شبهه جدید وهابیون

در رتبه بعدی از پربازدیدهای حوزه نیوز، پاسخ حجت الاسلام علیرضا سبحانی به دو شبهه وهابیون قرار گرفت که در یکی از این شبهات آمده بود:

شما شيعيان دشمنان آل البيت را لعن مى كنيد، حتى موقع نوشيدن آب بر «يزيد» لعن مى فرستيد، در حالى كه امام على (ع) ياران خود را از سب باز مى دارد و در خطبه 206 مى گويد:

«إِنِّي أَكْرَهُ لَكُمْ أَنْ تَكُونُوا سَبَّابِينَ، وَلكِنَّكُمْ لَوْ وَصَفْتُمْ أَعْمَالَهُمْ، وَذَكَرْتُمْ حَالَهُمْ، كَانَ أَصْوَبَ فِي الْقَوْلِ، وَأَبْلَغَ فِي الْعُذْرِ/ من خوش ندارم كه شما دشنام دهنده باشيد، امّا اگر كردارشان را يادآور مى شديد و گمراهى ها و كارهاى ناشايسته آنان را برمى شمرديد به راست نزديكتر بود».

بنابراين بايد از هر نوع لعن بر يزيد و امثال او بايد خوددارى كرد زيرا لعن نوعى دشنام است!!

 

واکنش آیت الله خاتمی به حاشیه های رسانه ای درباره دامادش!

موضوع انتصاب داماد آیت الله سید احمد خاتمی در سازمان برنامه و بودجه و حواشی که این انتصاب در پی داشت، واکنش امام جمعه تهران را در پی داشت که در قالب نامه ای ارائه شد.

وی در بخشی از این نامه بیان کرد: در آغاز زندگی مشترک دخترانم با دامادها گفته ام همه مسئولیت کارهایتان با خودتان است؛ این انتساب را دخالت ندهید و هیچگاه برای هیچیک از دامادهایم سفارشی برای کاری نداشته و ندارم و نخواهم داشت چون رانت خواری را منکر می دانم.

 

تفاوت رزق با ثروت و فقر

همچنین سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی خبرگزاری حوزه نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و نکته جالب این خبر پربازدید آن بود که در تاریخ ۱۳۹۴/۴/۹ منتشر شده بود؛ اما همچنان مورد اقبال مخاطبان قرار گرفت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha