پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
۱

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: با توجه با تاثیرگذاری هنر بر مخاطب امروز ضرورت دارد که مفاهیم دینی در قالب هنر در جامعه عرضه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، صبح امروز در همایش «انقلاب اسلامی به روایت تصویر» که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در اسلام اولین پایگاه دینی که راه‌اندازی شد، مسجد بود و پیامبر(ص) با ورود خود به مدینه، مسجد النبی را پایه‌گذاری کرد تا مسائل اسلام در آنجا تصمیم گیری شود و این اهمیت مسجد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار فعالی را ایفا کردند و بعد از پیروزی انقلاب نیز پایگاه حفظ انقلاب و ارزش‌های اساسی آن بودند، لذا امروز باید با قدرت این پایگاه‌های مردمی حفظ شوند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: وجود کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد نعمت بزرگی است که باید قدردان آن بود و این کانون‌ها باید اسلام را با زبان هنر به جامعه معرفی کنند، همان کاری که خدای متعال در اعمال حج کرده و این اعمال را در قالب حرکات و هنر ارئه کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: امروز باید مفاهیم دینی در قالب هنر به جامعه عرضه شود، چرا که تاثیرگذاری هنر بر مخاطب بسیار بالاتر از کتاب و منبر است.

برپایه این گزارش،در پایان این مراسم عده‌ای از هنرمندان انقلابی مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha