جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
۱

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، هندسه جهانی قدرت تغییر یافت. جغرافیای سیاسی شیعه چشم‌گیر شد و انقلاب اسلامی، شیعه را تبدیل به قدرت تاثیرگذار کرد و با شعار نه شرقی و نه غربی، جهان تشیع را به قطب قدرت جهانی تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام محمد حیدری زاد امروز در نشست علمی پژوهشی با موضوع «مبانی نظری انقلاب اسلامی» که در مدرسه علمیه الزهراء(س) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) زمانی به پیروزی رسید که دنیا به دو قطب تقسیم شده بود، بلوک غرب و شرق با دو ایدئولوژی متخاصم؛ مارکسیستی و لیبرالیستی در مقابل هم قد علم کرده بودند. در آن زمان هیچ نظریه‌پردازی ادعا نکرده بود که در آن شرایط هیچ کس وهیچ انقلابی بدون تکیه بر این دو قطب ابراز وجود کرده و پیروز گردد.

مدیر حوزه خواهران آذربایجان‌غربی ادامه داد: انقلاب اسلامی با شعار نه شرقی و نه غربی و با فکر و ایده خاص و تبیین شعار جدید پا به عرصه وجود نهاد.

وی در ادامه به بیان شاخصه‌های انقلاب پرداخت و ادامه داد: این انقلاب که انفجار نور بود، ماهیت مردمی و نیز دینی دارد و دارای شاخصه های منحصر به فردی است، رهبری که دررأس نظام اسلامی قرار دارد بی‌نظیر است و با حکمت و داریت نظام را به پیش می برد.

وی در پایان با اشاره به تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در جهان اسلام، بیان داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی، هندسه جهانی قدرت تغییر یافت، جغرافیای سیاسی شیعه چشم‌گیر شد و انقلاب اسلامی، شیعه را تبدیل به قدرت تاثیرگذار کرد و با شعار نه شرقی و نه غربی، جهان تشیع را به قطب قدرت جهانی تبدیل کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha