شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نوفرستی

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی مطرح کرد: سردار منصوری در خطه سیستان و بلوچستان کار بزرگی کرده است و نقش این فرمانده در این خطه پس از شهادت شهید شوشتری بسیار برجسته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، امروز در بزرگداشت سردار منصوری، فرمانده قرارگاه ثامن الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: سردار منصوری از رزمندگان دوران دفاع مقدس و از فرماندهان لشکر «ویژه شهدا» در کردستان و تا امروز نقش آفرین بوده است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری درخصوص واقعه عاشورا می فرمایند «روز عاشورا در یک نصف روز 72 تن از شهدای کربلا به شهادت رسیدند و رسالت خود را با شهادتشان انجام دادند و بعد از عاشورا زینب کبری بار سنگین تدوین جریان حسینی را به دوش کشید و این جریان تداوم پیدا کرد».

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم مبنی براینکه اینها کسانی بودند که لیاقت شهادت داشتند، گفت: رهبری می فرماید «تمام مقتل ها را نگاه کردم و در بعضی از مقتل ها به این موضوع پرداخته اند که وقتی دو فرزند زینب(س) به شهادت رسیدند، ایشان حاضر نشد پای نعش فرزندانش برود، که وقتی از او علتش را می پرسند زینب می فرماید من مادر هستم و هر مادری کنار نعش فرزندش اشکش جاری می شود و حسین برادرم و امام زمانم است و من نمی خواستم با دیدن اشکم ناراحت شود».

حجت الاسلام نوفرستی ادامه داد: رهبری می فرماید «اما هنگام حضور امام حسین(ع) در کنار نعش علی اکبر(ع)، زینب کبری(س) خود را به امام می رساند و به یاری امام زمانش می شتابد».

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه در هر گروهان و گردانی زمان جنگ وقتی فرمانده اش به شهادت برسد، بلافاصله پرچم به دست جانشین گروهان و گردان می افتد، عنوان کرد: کار در خطه کردستان و سیستان با حضور نیروهای ضد انقلاب و دشمنان در آن طرف مرز نه تنها آسان نیست، بلکه پیچیده است و نقش این فرمانده در این خطه و سیستان و بلوچستان پس از شهادت شهید شوشتری بسیار برجسته است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی مطرح کرد: این فرمانده در این خطه کار بزرگی کرده است و اینکه این بار سنگین را بر دوش او می گذارند نشانه تعهد و شجاعت و اقتدار اوست.

حجت الاسلام نوفرستی یادآور شد: بعد از شهادت شهیدان در دفاع مقدس که سندی برای اقتدار نظام شد، نقش مرحوم منصوری در کردستان و سیستان و بلوچستان و نیز در استان های خراسان با توجه به مأموریت قرارگاه ثامن الأئمه(ع) در این خطه بسیار پررنگ بود.

وی خاطرنشان کرد: ایشان شخصیتی ساده زیست و بی آلایش داشتند.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha