جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حصاری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حصاری با بیان اینکه تربیت پژوهشگر حرفه ای در اولویت حوزه علمیه خواهران است، گفت: چنانچه فقط ده درصد از دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران به عنوان پژوهشگر حرفه ای تربیت و مهیای فعالیت علمی شوند ما به اهداف خود خواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین حصاری امروز در آیین افتتاحیه پژوهشکده مطالعات تخصصی کوثر که در محل مجتمع علوم اسلامی کوثر تهران برگزار شد، با بیان اینکه حوزه علمیه یک مجموعه فرا نهادی است، گفت: وقتی به حوزه علمیه نگاه می کنیم در ذیل چتر حوزه نهادهای متعدد آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و دیگر مراکز علمی شکل گرفته است.

وی افزود: در طول سال های گذشته در حوزه های علمیه خواهران فقط توانسته ایم مراکز آموزشی آن را ساماندهی و توسعه دهیم و توسعه دیگر زیرساخت های علمی و پژوهشی آن نیازمند کار جدی است، از این رو ایجاد مراکز پژوهشی که امروز شاهد افتتاح یکی از این مراکز هستیم، در راستای توسعه مراکز پژوهشی و تولید دانش صورت می گیرد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: در دیگر استان های کشور نیز به تدریج شاهد افتتاح پژوهشکده های تخصصی علمی خواهیم بود. امیدواریم مسئولین دیگر استان ها با الگو گرفتن از همت و انگیزه متعالی حجت الاسلام نوری زاد عضو هیئت مدیره و خواهر فرهیخته سرکار خانم دکتر جلالی مدیر مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر در راه اندازی مراکز پژوهشی استان ها اهتمام جدی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حصاری با بیان این که تربیت پژوهشگر حرفه ای در اولویت حوزه علمیه خواهران است، گفت: چنانچه فقط ده درصد از دانش آموختگان حوزه خواهران به عنوان پژوهشگر حرفه ای تربیت و مهیای فعالیت علمی شوند ما به اهداف خود خواهیم رسید.

وی در پایان گفت: هر طلبه ای باید قابلیت تتبّع علمی از منابع را داشته باشد تا بتواند یک مدیر، مدرس و مبلغ موفقی باشد و بانوان پژوهشگر علاوه بر این باید مطالعات بسیار زیاد و فعالیت های تحقیقی مستمر داشته باشد. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha