سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام نوری زاده

حوزه/ حجت الاسلام نوری زاده با بیان اینکه نقش بانوان و زنان در مسائل مربوط به خانواده، سبک زندگی و آسیب های اجتماعی یک نقش محوری است، گفت: سرمایه گذاری در این عرصه می تواند جامعه را از آسیب ها، چالش ها و بسیاری از تهدیدات مصون و محفوظ نگه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام نوری زاده، امروز در آئین افتتاحیه پژوهشکده مطالعات تخصصی کوثر که در محل مجتمع علوم اسلامی کوثر تهران برگزار شد، با بیان اینکه پژوهشکده مطالعات تخصصی کوثر اولین مرکز علمی ویژه بانوان استان تهران است، گفت: این مرکز با مجاهدت علمی اساتید و بانوان پژوهشگر مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر و با حمایت مدیر حوزه های علمیه خواهران حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور تاسیس و راه اندازی شده است.

وی با بیان روایتی از امام محمدباقر(ع)، ادامه داد: حضرت در بیان مقام علم و عالم می فرمایند «عالم ینفع بعلمه، افضل من سبعین الف عابد؛ عالمی که مردم از علم او بهره‌مند شوند افضل از هفتاد هزار عابد است». در برخی دعاها نیز یکی از چیزهایی که از خداوند متعال می خواهیم علم ینفع است. اللهم إنّی أعوذ بک من علم لاینفع؛ پناه می بریم به خداوند از علمی که نفعی و سودی برای دیگران ندارد.

عضو هیئت مدیره مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر تصریح کرد: چنانچه تحقیق و پژوهش متناسب با نیازها و استفاده صحیح از داده ها و ظرفیت ها و برای خدا و با اخلاص انجام شود، یقیناً اثرگذار خواهد بود و مصداق علم ینفع است، زیرا علم ینفع علمی است که مبتنی بر پژوهش های اثرگذار و متناسب با نیازهای جامعه است.

حجت الاسلام نوری زاده اظهار کرد: عالمان به واسطه علم ینفع است که می توانند دیگران را از علم بهرمند سازند. بنابراین در تحقیق و پژوهش زمان شناسی، زبان شناسی و زمانه شناسی بسیار موضوعیت دارد. زیرا برای انجام تحقیق هم باید وقت مناسب داشته باشیم و هم زبان گویا و هم درک شرایط زمانی، زیرا در حاصل شدن نتیجه مطلوب از تحقیق موضوعیت دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: پژوهشکده تخصصی خواهران گام مهمی در راستای پژوهش های کاربردی است و بهرمندی از دستاوردهای علمی بانوان پژوهشگر و تکمیل رسالت علمی حوزه خواهران، از جمله اهداف آن است.

حجت الاسلام نوری زاده در پایان با بیان اینکه نقش بانوان در مسائل مربوط به خانواده، سبک زندگی و آسیب های اجتماعی یک نقش محوری است، گفت: سرمایه گذاری در این عرصه می تواند جامعه را از آسیب ها، چالش ها و بسیاری از تهدیدات مصون و محفوظ نگه دارد. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha