جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
واقعی

حوزه/مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بعد از انقلاب در سوادآموزی اتفاقات خوبی افتاده است که از ۵۰ درصد آمار باسوادی به ۹۶ درصد رسیده ایم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، محمدعلی واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی حدود 170 هزار دانش آموز داریم که در بخش های دولتی و غیردولتی فعال هستند.

وی افزود: 2 هزار و 750 آموزشگاه در استان و حدود 14 مرکز دارالقران داریم و همچنین در بیش از یک هزار و 700 از آموزشگاه های استان، اقامه نماز جماعت داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: بیش از 75 درصد مدارس سیستم گرمایش مرکزی را دارند،اما بقیه مدارس سیستم گرمایش استانداردی و وسایل گرمایش استاندارد دارند که باید به سمت و سویی حرکت کنیم تا در مدارسی که استحقاق دارند این امر تحقق پیدا کند .

واقعی درخصوص سطح سواد معلمان عنوان کرد: بیش از 30 نفر دکتری و بیش از 100 نفر دانشجوی دکتری هستند. 2 هزار و 682 نفر دارای فوق لیسانس هشت هزار و 254 نفر با مدرک لیسانس و یک هزار و 254 نفر نیز با مدرک فوق دیپلم مشغول خدمت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: تحصیل رایگان حدود 2 هزار دانش آموز اتباع بیگانه را داریم که عموما افغانستانی هستند.

واقعی تبیین کرد: در بعضی نقاط استان با 2، سه یا پنج دانش آموز، معلم را فراهم کردیم تا کمترین ریزش را داشته باشیم که اگر مردم همکاری کنند و کمک کنند، می توانیم مدارس دور را تجهیز کنیم و با سرویس دهی مناسب، کیفیت مناسب را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه این پتانسیل را داریم که مدارس شبانه روزی افزایش صددرصدی داشته باشد، بیان داشت: بعد از انقلاب در سوادآموزی اتفاقات خوبی افتاده که از 50 درصد آمار باسوادی به 96 درصد رسیده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در رشته ریاضی دارای رتبه های دوم و سوم در کشور هستیم و تلاش می کنیم جزو استان های برتر کشور شویم، اعلام کرد: بیش از یک هزار و 500 رتبه کشوری و استانی در مسابقات، جشنواره ها و المپیادهای علمی داریم.

واقعی بیان داشت: برگزاری اجلاسیه شهدای دانش آموز و فرهنگی و برگزاری بیش از 400 یادواره شهدا را در استان داشته ایم.

وی یادآور شد: 380 مدرسه در سطح استان کمبود داریم و در بیرجند مجبور شدیم حدود 60 واحد آموزشی را  دو شیفته کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه در آموزش و پرورش جایگاه اول سیاست زدگی در کشور را داریم، گفت: سیاسیون از آموزش و پرورش سوء استفاده کرده اند، آموزش و پرورش دستگاه تعلیم و تربیت است اگرچه تفکر سیاسی وجود دارد اما سیاست زدگی نباید باشد.

واقعی تاکید کرد: نمی توانیم هیچ دسته بندی سیاسی در کلاس درس داشته باشیم پس چرا باید این تفکر را القا کنیم و من این زدوبندهای سیاسی را قبول ندارم.

وی با بیان اینکه گرایش سیاسی افراد برای من مهم نیست بلکه توانمندی های افراد مهم است، بیان داشت: همیشه به معلم بودن خودم افتخار می کنم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم اهداف جناح های سیاسی را انجام دهیم خیلی زیبنده آموزش و پرورش نیست.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha