چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه سیستم بانکداری کشور گرفتار بیماری بوده و در تمامی عرصه ها دچار مشکل است، گفت: باید تحول فوق العاده در سیستم بانکداری از جمله جذب، حفاظت، گردش مالی و برنامه ریزی به سود مردم ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امروز در دیدار رئیس و جمعی از مسئولان بانک رفاه کارگران استان بوشهر، اظهار داشت: نگاه اولیه به بانک، حفظ نقدینگی و دارایی بود اما بعد از آن اقتصاد دانان در این اندیشه شدند از این منابع انباشته شده استفاده کرده و در سایه آن، خدمت به مردم و تولید صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: بانک ها علاوه بر حفظ و انباشت سرمایه باید گردش نقدینگی و مشارکت در فعالیت های اقتصادی داشته و بتوانند به جامعه در جهت کمک به اقتصاد، تزریق منابع مالی داشته باشند.

وی با بیان اینکه بانک در منظومه جوامع بشری نقش فوق العاده مهمی ایفا می کند، تصریح کرد: در عرصه بانکداری هر چه بهتر تدبیر شود آن بانک ارزش بیشتر و تأثیر بالاتری خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه در عرصه بانکداری در ایران، در سه عرصه جذب، حفاظت و حضور در عرصه اقتصادی دچار مشکل هستیم، گفت: جذب نقدینگی مردم توسط بانک ها به شدت ضعیف است و وقتی این سرمایه از سیستم اقتصادی خارج شود کنترل آن سخت خواهد شد و به دنبال آن مشکلاتی برای اقتصاد کشور ایجاد می گردد.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: در عرصه جذب سرمایه، برخی از بانک ها که نظارت اصولی بر کار آنها نیست با سود بالا، نقدینگی زیادی جذب کرده و این جذب غیراصولی سرمایه باعث کمبود نقدینگی سایر بانک ها می شود که مشکلات عدیده ای را برای تمامی بانک ها به دنبال خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه سیستم بانکداری کشور گرفتار بیماری بوده و در تمامی عرصه ها دچار مشکل است افزود: بانک های ایران معوقات زیادی دارند و این نشان از بانکداری غیراصولی است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه اقتصاد یک منظومه پیچیده است، اظهار داشت: پول در سیستم بانکداری مانند خون است و اگر این خون در این سیستم به صورت غیراصولی وارد و خارج شود، باعث اختلال در سیستم بانکداری و اقتصاد خواهد شد.

وی سیستم بانکداری کشور را نیازمند یک تحول اساسی دانسته و تأکید کرد: باید تحول فوق العاده در سیستم بانکداری  از جمله جذب، حفاظت، گردش مالی و برنامه ریزی به سود مردم ایجاد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha