سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: یک عالم نسبت به خانواده و سایر افراد جامعه احساس وظیفه و تکلیف می کند، چرا که خود را به سوی عالمی در حرکت می بیند که همه چیز محاسبه می شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت علامه سید رضی الدین قزوینی با امام جمعه موقت قزوین، گفت: علما گنجینه های معنوی حرکت انسان به سوی کمال هستند، چرا که این فرهیختگان و فضلای دین از سرچشمه های زلال قرآن و عترت اهل بیت سیراب شده اند.

وی خاطرنشان کرد: علم موجب زنده شدن روح انسان است و انسان های جاهل روح مرده ای دارند، تحصیل علم به قدری مهم است که  خدای متعال در سوره مبارکه طه آیه 114  به رسول گرامی اسلام می فرماید که ای پیامبر بگو پروردگار من بر علم من بیفزا.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: علم به قدری در حرکت انسان به سوی تقرب خداوند موثر است که در آیات نورانی قرآن می فرماید که فقط علما هستند که از خدا می ترسند.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: یک عالم نسبت به خانواده و سایر افراد جامعه احساس وظیفه و تکلیف می کند، چرا که خود را به سوی عالمی در حرکت می بیند که همه چیز محاسبه می شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: علمای اسلام در حقیقت امان بشر هستند و راهکارهای آسیب زدایی را به بشر می آموزند و چنین علمایی در هر کشور و هر استانی و حتی روستاها پراکنده بوده و همیشه منشا خیر و برکات بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ضمن قدردانی از برگزاری تکریم شخصیت های برجسته حوزه علمیه قزوین، بیان کرد: حرکت ارزشمندی در این سال ها توسط حوزه علمیه قزوین در راستای نکوداشت شخصیت های برجسته آغاز شده که این نوع برنامه ها برای آشنا کردن نسل جوان با سبک زندگی علمایی که با قناعت و سخت کوشی زندگی کردند و مانند چراغی برای بشریت روشنگری کردند، بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha