پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بحرین

حوزه/ شیخ عبدالله الدقاق روحانی بحرینی گفت: زندانی ها در شرایط سخت و تنگنا به سر می برند و به ویژه برای دیدار با خانواده هایشان تحت فشار هستند و برخی از نگهبانان زندان آزار و اذیت و اهانت بسیاری به زندانی ها روا می دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حکومت آل خلیفه عید ملی را به سالگرد استقلال بحرین با ورود آل خلیفه به این منطقه در سال 1783میلادی ربط  می دهد و مقامات رژیم آل خلیفه 17 دسامبر را به عنوان روز ملی بحرین جشن می گیرند و این درحالی است که استقلال بحرین از استعمار انگلیس در تاریخ 14 اوت سال 1971 صورت گرفته است. امسال نیز شخصیت های صهیونیستی به دنبال تبریک و تهنیت روز ملی بحرین به حاکمان این کشور بودند.

 

شیخ عبدالله الدقاق مدیر حوزه علمیه بحرینی های قم و از علمای برجسته بحرین به بیان یک تقلب تاریخی در خصوص روز ملی بحرین و اوضاع زندانیان سیاسی در این کشور پرداخت و گفت: عید ملی در بحرین به نام عید جلوس یا تاج گذاری نامگذاری شده است  که ما آن را به رسمیت نمی شناسیم. این روز، روز نشستن پدر حاکم فعلی بحرین بر تخت حکومت است و این روز مغایرت دارد با روز استقلال بحرین از انگلیس و این تحریف و تقلب تاریخ است.

وی با اشاره به تبریک شخصیت های اسرائیلی به حاکمان بحرین برای روز ملی بحرین گفت:  باعث تاسف است که حکومت آل خلیفه به رابطه با اسرائیل دل بسته و تبریک ها و دیدارهایی میان آل خلیفه و مقامات اسرائیلی در حال رد و بدل شدن است، اما ملت بحرین این عادی سازی را به طور کلی و جزئی و به هر شکلی مردود می داند و نمی پذیرد.

شیخ عبدالله الدقاق روحانی بحرینی با اشاره به وضعیت نا مطلوب زندان های آل خلیفه گفت: زندانی ها در شرایط سخت و تنگنا به سر می برند و به ویژه برای دیدار با خانواده هایشان تحت فشار هستند و برخی از نگهبانان زندان آزار و اذیت و اهانت بسیاری به زندانی ها  می کنند و ما این اقدامات را محکوم می کنیم.

مدیر حوزه علمیه بحرینی های قم با اشاره به شرایط اختناق و ظلم های پی در پی حکام آل خلیفه در حق مردم مظلوم بحرین  گفت: ما خواهان آزادی فوری تمامی زندانی ها و  بی گناهان بحرینیِ در بند اسارت حکومت آل خلیفه هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha