چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نشست مبلغات رشت

حوزه/ مدرس حوزه علمیه خواهران گیلان با بیان اینکه نسل جدید انقلاب اسلامی روزهای انقلاب و دفاع مقدس را ندیده اند، گفت: مبلغات باید دانش آموزان را با آرمان های انقلاب اسلامی و اندیشه های بنیان گذار کبیر آن آشنا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از رشت، نازنین علیمحمدی، استاد حوزه علمیه خواهران، در نشستی که به همت معاونت تبلیغ حوزه استان گیلان و با حضور مبلغات طرح مدارس امین، در مصلی بزرگ رشت برگزار شد، گفت: اخلاق مداری یکی از مهمترین سلاح های مبلغات برای جذب حداکثری نسل جدید انقلاب است.

مدرس حوزه علمیه خواهران گیلان با بیان اینکه نسل جدید انقلاب اسلامی روزهای انقلاب و دفاع مقدس را ندیده اند، اظهار کرد: مبلغات باید دانش آموزان را با آرمان های انقلاب اسلامی و اندیشه های بنیان گذار کبیر آن آشنا کنند.

وی با اشاره به نزدیکی ایام الله دهه فجر، افزود: امروز ده ها دشمن داخلی و خارجی دست در دست هم داده اند تا به انقلاب اسلامی ایران آسیب بزنند، اما دست خدا بالای همه دست ها است و قطعا دشمنان این نظام به فضل الهی شکست خواهند خورد.

 مدرس حوزه علمیه خواهران گیلان تصریح کرد: پیامبر اسلام با اخلاق فاتح قلب ها شد و زمانی که رفتار حسنه پیامبر اعظم(ص) سرلوحه کار مبلغات باشد، قطعا آنها نیز با فتح قلب ها می توانند تاثیر بیشتری بر روی مخاطب خود بگذارند.

علیمحمدی با تاکید ویژه در خصوص تحمل نظر مخالف و ارائه جواب منطقی به آنها، اذعان داشت: یکی از قوی ترین سلاح های ما در مقابل آتش سنگین تهاجم فرهنگی دشمن، خود سازی و اخلاق مداری است.

وی خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام برای جزئی ترین مشکلات بشر نسخه های فراوان دارد، فلذا مبلغات اگر می خواهند از نظرات علم روانشناسی استفاده نمایند، باید توجه ویژه به مبانی اسلامی داشته باشند و به صورت تطبیقی کار کنند.

برپایه این گزارش، در پایان به پرسش ها و ابهامات مبلغات از سوی مدرس و سخنران این جلسه پاسخ داده شد.

لازم به ذکر است، طرح تربیتی مدارس امین از جمله طرح های آموزشی حوزه علمیه است که طی چند سال گذشته توسط معاونت تبلیغ حوزه علمیه گیلان و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش در سطح مدارس استان و با حضور کارشناسان حوزوی خواهر و برادر جهت آموزش فرائض دینی به دانش آموزان و پاسخگویی به پرسش های اعتقادی آنان اجرا می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha