شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 472932
۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
اخبار کوتاه

حوزه/ افتتاح پژوهشکده و برگزاری نشست کتابخوان در مدرسه علمیه امام صادق (ع) اهر و انتقاد امام جمعه این شهرستان از روند کند احداث بزرگراه اهر - تبریز، از مهمترین اخبار کوتاه شهرستان اهر می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌شرقی، پژوهشکده مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان به همت معاونت پژوهش این مدرسه علمیه افتتاح و شروع به کار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر در آیین افتتاحیه این پژوهشکده برگزار شد، ضمن تأکید به برگزاری دوره‌های آموزشی رایانه برای طلاب، گفت: پژوهش محور شدن دروس حوزوی امری ضروری است که موجب پویایی و ارتقاء سطح حوزه‌های علمیه خواهد شد.

حجت‌الاسلام نادر خلیلیان، معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) اهر نیز در این مراسم گفت: پژوهشکده مدرسه با بهره‌گیری از 6 دستگاه رایانه و یک وب کیوسک جهت استفاده طلاب راه‌اندازی شده است و تمامی نرم‌افزارهای مورد نیاز برای انجام امور تحصیلی، پژوهشی و تحقیقی فراهم شده است تا طلاب در فضایی آرام به امور پژوهشی و تحقیقی بپردازند.

بازدید از کتابخانه عمومی آیت الله نجفی اهری

مدیر و معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان اهر، با حضور در کتابخانه عمومی آیت الله نجفی اهری، از این کتابخانه و نمایشگاه کتاب شهرستان اهر بازدید کردند.

حجت‌الاسلام مهدی شیری، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) اهر در این بازدید ضمن اشاره به تاثیرگذاری کتابخوانی در پویایی جامعه، بیان داشت: باید نمایشگاه‌های کتاب غنی‌تر و با محتوای بیشتر برگزار شود و سلایق همه آحاد جامعه در آن لحاظ شود تا پاسخگوی تمامی نیازها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش تعامل و همکاری با نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان، برنامه‌های مشترک مثل نشست‌های کتابخوان با کیفیت بهتری برگزار خواهند شد.

دیدار طلاب حوزه علمیه اهر با آیت‌الله صدیقی

طلاب، اساتید مدرسه علوم دینی امام صادق(ع) اهر با آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران و دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر دیدار و گفتگو کردند.

آیت الله صدیقی در این دیدار که پیش از برگزاری یادواره شهدای شهر بخشایش در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، بر لزوم ولایتمدار بودن حوزه‌های علمیه و طلاب تأکید کرد.

برگزاری نشست کتاب‌خوان با موضوع «علوم‌اسلامی»

نشست کتاب‌خوان در مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان با موضوع «علوم اسلامی» در سالن اجتماعات این مدرسه علوم دینی برگزار شد.

در این نشست که در حضور امام جمعه اهر، اساتید، کارکنان و طلاب مدرسه برگزار شد، شش نفر از اساتید و طلاب با خواندن بخش‌هایی از یک کتاب، آن را برای دیگران معرفی کردند و در نهایت از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتقاد امام جمعه اهر از روند کند احداث بزرگراه اهر – تبریز

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد حاجی‌‌زاده، امام جمعه اهر روز گذشته (یکشنبه) در آیین تجلیل از فعالان راهداری و حمل و نقل جاده از روند کند تکمیل بزرگراه اهر – تبریز انتقاد کرد.

وی در این آیین خاطرنشان کرد: ساخت بزرگراه اهر-تبریز به سال‌های گذشته باز می‌گردد ضمن این‌که از مسئولان قدردانی می‌کنیم اما انتظار نداریم احداث یک بزرگراه ۹۰ کیلومتری که جزو مطالبات مردم ارسباران است به‌کندی پیش برود البته که بنده ۲۲ سال است در اهر هستم و این بزرگراه پیش از بنده شروع‌شده است.

امام جمعه اهر ادامه داد: اگر انتظار داریم سرمایه‌گذاری در منطقه ارسباران به‌ویژه شهرستان اهر صورت گیرد بایستی ابتدا راه دسترسی آن‌ها را هموار کنیم و عدم تکمیل این بزرگراه در وعده‌های داده‌شده نیز می‌تواند عاملی بر اقتصاد و معیشت ضعیف مردم منطقه باشد.

لزوم ترویج فرهنگ استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌زاده با بیان اینکه ترویج فرهنگ استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به‌جای خودروهای شخصی در عمل چیزی دیده نمی‌شود، گفت: اگر قرار باشد برای کاهش معضل ترافیک و آلودگی هوا استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی فرهنگ‌سازی شود بایستی به‌صورت عملی دستگاه‌های ذی‌ربط اقداماتی انجام دهند در حالی که با شعار دادن و حرف زدن مشکلات حل نمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha