جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسلمانان پوکاتلو در آیداهو، میزبان جشن میان ادیانی کریسمس هستند

حوزه/ در یک جشن کریسمس و شام میان ادیانی با شرکت بیش از ۲۰۰ تن از مردم، مسلمانان میزبان مردم شهر پوکاتلو در جنوب شرقی ایالت آیداهو هستند که هدف آن اتحاد فرهنگی عنوان شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از idahostatejournal، جامعه اسلامی در شهر پوکاتلو واقع در جنوب شرقی ایالت آیداهو در آمریکا میزبان 200 نفر مردم در جشن و شام کریسمس می باشد و مسلمانان از مردم عادی دعوت کرده اند تا این گردهمایی میان ادیانی که قرار است از ساعت 5 تا 8 برگزار شود شرکت کنند.

مصطفی رحیم، یکی از برگزارکنندگان این مراسم، هدف این گردهمایی مذهبی را جشن اتحاد فرهنگی دانسته و گفت: در اسلام ما کریسمس را جشن نمی گیریم. اما متوجه شدیم که مسجد باز خواهد بود برای همین این ایده را پیشنهاد کردیم.

رحیم می گوید: این شیوه ای مناسب برای نشان دادن روابط میان ادیانی و همچنین روشی مناسب برای خدمت به جامعه محسوب می شود.

گفته می شود قرار است غذای شام میان ادیانی که در این بنیاد عام المنفعه اجتماعی داده می شود، منعکس کننده «روحیه چند فرهنگی» جامعه بوده و غذاهای سنتی مسلمانان با قومیت های اسلامی را دربر داشته باشد. خانواده رحیم امیدوارند این رویداد به یک سنت سالانه تبدیل شود.

خانواده رحیم که پاکستانی تبار هستند قصد دارد غذای سنتی کشور خودشان را سرو کنند. غذاهای سنتی اسلامی نپالی و هندی نیز توسط گروه دیگری ارائه شده و یک گروه از افسران پلیس نیز در پخت غذاهای گوشتی اعلام مشارکت کرده اند.

دکتر فهیم رحیم عموی مصطفی گفت: چندین تن از بیماران من در ایام کریسمس به دلایل اقتصادی و غیره تنها مانده اند و هدف ما این است که این خوراک را به کسانی بدهیم که در این ایام نیازمند هستند.

وی ضمن بیان اینکه از همه در این جشن استقبال می شود، از شرکت کنندگان خواست غذاهای سنتی مورد علاقه خودشان را بیاورند تا تنوع منوی غذایی جشن توسعه پیدا کند، ضمنا از داوطلبان خواسته شده برای شستشوی ظرف ها کمک رسانی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha