جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وبسایت سیتی کالج نیویورک، روایت های دانشجویان مسلمان و یهودی را منتشر می کند

حوزه/ دانشگاه «سیتی کالج نیویورک» قدیمی ترین دانشگاه این شهر، اقدام به انتشار مجموعه ای از روایت ها و خاطرات دانشجویان اقلیت مسلمان و یهودی کرده تا چالش های آنان در مقابل تبعیض و اسلام هراسی را به تصویر درآورد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» ، دانشگاه «سیتی کالج نیویورک» یکی از دانشگاه های برجسته و قدیمی در شهر نیویورک آمریکا،  اقدام به ایجاد مجموعه ای از خاطرات دانشجویان مسلمان و یهودی در محوطه دانشگاهی کرده است.

این مجموعه، روایت زندگی برخی از اعضای اجتماعات اقلیت های مسلمان و یهودی نوشته شده است و مسئولین این دانشگاه تصمیم گرفته اند داستان زندگی دانشجویان مذکور را از زبان خودشان بیان کنند.

این دانشگاه همچنین از دیگر دانشجویان اقلیت ها خواسته داستان های زندگی شان را برای انتشار در وبسایت دانشگاه ارسال کنند. گفتنی است معضل تبعیض و اسلام هراسی هم اکنون به یکی از بزرگترین مشکلات مسلمانان به ویژه نسل جوان در ایالات متحده تبدیل شده و بسیاری از اقلیت های مسلمان از چالش هایی که هر روزه با آن ها دست و پنجه نرم می کنند سخن گفته اند.

در اینجا روایت یکی از دانشجویان آمده است.

سارا الخدیری، دانشجوی مسلمان سال دومی که حجاب به سر می کند می گوید: من نگاه های کنجکاو زیادی را تجربه کردم، البته کنجکاوی بد نیست زیرا می دانم که با بقیه تفاوت دارم. اما زمانی که نگاه ها خیره می شود و سعی داشته باشند به آدم حمله کنند، اوضاع اهانت آمیز می شود. زیرا آن زمان نفرت پایش وسط می آید. من یک استاد دانشگاه داشتم که مسخره ام می کرد و رفتارش توهین آمیز بود و به نظرم اصلا خنده دار نمی آمد. یک روز به سراغش رفتم و گفتم  اگر کنجکاو شده و سئوالی درباره مذهب من دارد می تواند از خودم و پس از پایان کلاس بپرسد، به او گفتم دوست ندارم جلوی بقیه این رفتار را داشته باشد.

وی افزود: ما مسلمانان انسان های مهربانی هستیم. ترجیح می دهیم سئوال بپرسید و می توانیم پاسخ دهیم. فقط تهاجمی و توهین آمیز نباشد.

 

لازم به ذکر است سیتی کالج نیویورک قدیمی‌ترین دانشگاه از میان ۲۳ سامانه دانشگاهی شهری نیویورک محسوب می شود که در سال ۱۸۴۷ میلادی در زمینی به مساحت ۱۴۱۶۴۰ مترمربع در شمال منهتن واقع در محله هارلم (نیویورک) ساخته شد. سیتی کالج اولین مرکز آموزش عالی دولتی و رایگان در ایالات متحده آمریکا بود. این دانشگاه اکنون داری ۵۰۸ استاد و ۱۵۸۸۹ دانشجو است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha