چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه باید طلاب را با الفبای انقلاب، منویات امام راحل و اندیشه های مقام معظم رهبری به خوبی آشنا ساخت، گفت: زمانی که طلاب از زمان بدو ورود خود به حوزه های علمیه با این مسائل آشنا شوند، می توانند به خوبی از انقلاب محافظت کنند و نسبت به گسترش آن گام های موثر بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت ‌الله محمد رضا ناصری یزدی، در جلسه شورای حوزه علمیه استان یزد به اهمیت حوزه انقلابی اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه نمی توانند از انقلاب جدا باشند، چون حوزه خودش یک انقلاب است.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه منشأ انقلاب اسلامی از حوزه های علمیه سرچشمه می گیرد، افزود: این دو همیشه به یکدیگر مرتبط بوده، هستند و خواهند بود و از هم جدا شدنی نیستند.

وی با اشاره به اینکه حرکت های بزرگی که در انقلاب اسلامی صورت می گرفت، با پرچمداری حوزویان اداره می شد تصریح کرد: انقلاب اسلامی به وسیله حوزه های علمیه تقویت می شد و حوزویان نقش موثری در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشته و دارند.

آیت ‌الله ناصری یزدی در ادامه با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید به شکلی برنامه ریزی کنند که طلاب جدیدالورود نسبت به انقلاب و اهداف و آرمان های امام آَشنایی کامل پیدا کنند افزود: با توجه به اینکه طلاب جدیدالورود در زمان انقلاب حضور نداشتند و بسیاری از اتفاقاتی که در آن زمان رخ داده است را ندیدند، نیاز است که به خوبی با تمام این مباحث آشنا شوند.

طلاب با الفبای انقلاب آشنا شوند

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه باید طلاب را با الفبای انقلاب، منویات امام راحل و اندیشه های مقام معظم رهبری به خوبی آشنا ساخت، گفت: زمانی که طلاب از زمان بدو ورود خود به حوزه های علمیه با این مسائل آشنا شوند، می توانند به خوبی از انقلاب محافظت کنند و نسبت به گسترش آن گام های موثر بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به نقش مهم و موثر اساتید بر طلاب اشاره کرد و افزود: طلاب جوان از اساتید خود الگو می گیرند پس نیاز است اساتید حوزه های علمیه در ضمن تدریس علوم دینی، به شایستگی طلاب را با اسلام و انقلاب اسلامی آشنا کنند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha