چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
زینی وند

حوزه/ مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به اینکه در لرستان ۴ هزار و ۵۰۰ آموزشگاه وجود دارد، گفت: ۸۰۰ مبلغ لرستانی اقامه نماز جماعت را به صورت مستمر در مدارس برعهده دارند که نیاز است حضور مبلغان در مدارس افزایش یابد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، رضا زینی وند مقدم، شامگاه یکشنبه در جلسه کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان لرستان، در دفتر مدیر کل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در راستای ارتقای دانش دینی و فرهنگی قشر دانش آموز است، گفت: امید می رود با همکاری های مستمر، هدفمند و مطلوب این دو نهاد شاهد تعمیق باورهای دینی در بین دانش آموزان باشیم .

وی با اشاره به اینکه همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با رویکرد تبلیغ دینی در مدارس می تواند دانش آموزان را در مقابل آسیب های اجتماعی و خطرات و هجمه های دشمنان بیمه کند، افزود: در این راستا همکاری نهادهایی از جمله حوزه و آموزش و پرورش با ترسیم برنامه های کمیته همکاری در مدارس به اجرا درآمده و نتایج مطلوب و موفقی در نهادینه کردن فرهنگ دینی در بین دانش آموزان داشته است .

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان با بیان اینکه کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با همکاری ائمه جمعه و جماعات استان، رسالت خود را در تعمیق باورهای اعتقادی و دینی در مدارس انجام داده است، خاطر نشان کرد: مبلغان علاوه بر اقامه نماز جماعت در مدارس پاسخگوی سؤالات و شبهات دینی دانش آموزان هستند و به عنوان مشاوران دینی و فرهنکی در مدارس رسالت خود را انجام می دهند  .

 زینی وند مقدم، بر حضور مستمر و بیشتر مبلغان  و همچنین افزایش مدارس امین در استان برای نهادینه کردن باورهای دینی در مدارس تاکید کرد و گفت: امروز حضور مبلغان در بین دانش آموزان ضرورتی انکارناپذیر برای گسترش باورهای اعتقادی و مقابله با هجمه های دشمن در بین دانش آموزان است .

وی با اشاره به اینکه در استان لرستان 4 هزار و 500 آموزشگاه وجود دارد، بیان داشت: 800 مبلغ لرستانی اقامه نماز جماعت را به صورت مستمر در مدارس برعهده دارند که نیاز است حضور مبلغان در مدارس افزایش یابد .

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان در پایان با تاکید بر لزوم برگزاری هدفمند و برنامه ریزی شده ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش یادآور شد:طرح امین،نسیم رحمت و بینات در مدارس در حال اجرا است که امید می رود مبلغان با دلسوزی و سعه صدر در اجرای مطلوب برنامه های این طرح ها همت خود را بکار گیرند تا شاهد تربیت نسلی مومن و انقلابی برای ترویج آموزه های دینی و انقلابی در جامعه باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha