پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
درس اخلاق ویژه طلاب مدرسه علمیه خواهران فاطمه بنت الرسول (س) جاسك استان هرمزگان جاسك استان هرمزگان

حوزه/ حجت الاسلام مناقبیان گفت: با توجه به اينكه طلاب در کانون توجه افراد جامعه قرار دارند باید دقت بيشتري به نوع رفتار و كردار خود داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام محمد کاظم مناقبیان، در درس اخلاق ویژه طلاب مدرسه علمیه خواهران فاطمه بنت الرسول (س) جاسك استان هرمزگان، با اشاره به تاثير رفتار و گفتار روحانيون و طلاب در جامعه، بیان کرد: با توجه به اينكه طلاب در کانون توجه افراد جامعه قرار دارند باید دقت بيشتري به نوع رفتار و كردار خود داشته باشند.

وي افزود: مبلغ دین يك مسئولیت سنگین و رسالت بزرگ بر دوش طلاب و روحانيان در جامعه است كه روحانيون و طلاب بايد با رفتار و گفتار ديني خود در راه حفظ دين و اين رسالت پر مسئوليت، ثابت قدم بمانند.

استاد حوزه با تاكيد بر اينكه تاثير رفتار نامناسب يك مبلغ دين بر عقايد جامعه بسيار مخرب تر از يك فرد عادي است، خاطر نشان شد: رفتار یک فرد خاطی ای که با نام مبلغ دین در جامعه زندگی می کند بسيار تاثیر گذارتر و مخرب تر بر اعتقادات و دين مردم خواهد بود.

حجت الاسلام مناقبیان در ادامه با بيان اينكه برخي از افراد جامعه خطای یک فرد را به سایر افراد تعمیم مي دهند، بيان داشت: عموميت بخشيدن خطاي يك فرد به همه افراد، كار بسيار اشتباه و نادرستي است، ولی طلاب باید تمام تلاش خویش را بکار گیرند تا در معرض سوءظن قرار نگیرند.

وی در ادامه به مهمترین ویژگی یک طلبه موفق به عنوان سرباز امام زمان (عج) اشاره كرد و بيان داشت: مهمترین ویژگی یک طلبه موفق ارتباط با فرمانده خویش يعني امام زمان (عج) است و بدون این ارتباط و اطاعت پذيري، چنين سربازي به پرورش معنوی دست نخواهد يافت.

امام جمعه جاسك تاكيد كرد: طلبه با اطاعت مستمر از فرمانده خود و الگو پذيري در رفتار و گفتار از سيره رفتاري فرمانده خویش، زمينه ي ايجاد اطمينان نسبت به خود در بين مردم جامعه فراهم خواهد كرد.

وي افزود: زماني كه جامعه طلاب را به عنوان سرباز و خادم امام زمان (عج) پذيرفتند به راحتي در مشكلات و امورات مختلف زندگی خود به آنها رجوع مي كنند.

حجت الاسلام مناقبیان توجه به زندگی علمای دین و الگو برداری از سيره زندگي آنها را براي طلاب بسيار مهم دانست و گفت: طلاب جوان و کم تجربه بايد با الگو قرار دادن سيره زندگي علمای دین در زندگي خود، درجات معنوی را كسب كنند.

وي در پایان با آرزوی توفیقات روز افزون برای طلاب جویای ارزش های والای الهی، افزود: هر يك از طلاب باید برای راه یافتن به عالم سیر و سلوک الهی، راه و روش اولیا و اوصیا الهی را در پیش گیرند و برای موفق شدن در این راه به ساحت مقدس امام عصر (عج) متوسل شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha