پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار نمایندگان طلاب و فضلای استان فارس مقیم قم  با آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه / اخیرا درمجلس اتفاقی افتاده که شکل خوبی نداشت؛ اگر با ادبیات خوب برخورد می کردیم جلوی مشکلات بعدی گرفته می شد؛ نباید با خشونت و استفاده از ادبیادت نامناست برای خود، مسئله درست کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی پیش ازظهر امروز در دیدار سردار فتحی زاده، جانشین فرمانده ناجا و جمعی از فرماندهان ناجا که در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) در قم برگزار شد، گفتند: ما همیشه برای موفقیت نیروی انتظامی دعا کردیم و می کنیم که بتوانند برای برقرار کردن امنیت و درکارهایشان موفق باشند.

این مرجع تقلید افزودند: معتقدیم امنیت حرف اول را در همه مسائل می زند؛ اگر امنیت نباشد، هیچ چیزی نخواهد بود؛ در روایت داریم که امنیت و سلامت دو نعمتی بزرگ است تا قدر آن دانسته نشود، توجه به آن نمی شود؛ در واقع اول امنیت و بعد سلامتی است.

معظم له بیان داشتند: حضرت ابراهیم(ع) به ماموریت رفته و در دعای خود، اول از خدا امنیت را درخواست کردند، ایشان پیامبر خداست و می دانند امنیت چقدر مهم است.

ایشان با بیان اینکه کار نیروی انتظامی در شرایط کنونی بسیار حساس بوده و دشمن دائم به دنبال ناامن کردن جامعه است، اظهار داشتند: معاندین از نبود امنیت در نظام جمهوری اسلامی خوشحال می شوند؛ به  همین دلیل باید در برقرار کردن امنیت با تدبیر عمل کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر افزایش آمادگی رزمی، سطح آموزش در مسائل انتظامی و فرهنگی تأکید کردند و گفتند: مسائل فرهنگی از آن لحاظ ویژه است، چون نظام ما نظام فرهنگی بوده و برخلاف سایر نظام هاست.

* توجه به مسئله فرهنگ ضروری است

ایشان افزودند: باید آموزش در مسائل اخلاقی و فرهنگی و حتی نوع فعالیت نیروی انتظامی در برقرار کردن امنیت و نوع برخورد با مردم بیشتر شود چون هر روز شاهد این قضیه هستیم که شگرد دشمن در ایجاد ناامنی و فتنه به روز تر می شود.

معظم له با بیان اینکه به روز بودن نیروی انتظامی در آموزش های انتظامی و برقرار کردن امنیت باعث می شود پادزهر آماده ای در برابر برنامه دشمن داشته باشد، بیان داشتند: باید در کنار آموزش فرهنگی، مجله درون گروهی هم باشد تا از وضعیت فکری و برنامه دشمن به درستی اطلاع رسانی و تحلیل کند تا بشود به موقع برای مقابله، پادزهر آن را هم آماده کرد و اهداف دشمن را خنثی کرد.

* برخورد محبت آمیز در عین قاطعیت باشد

 ایشان افزودند: نکته دیگر برخورد محبت آمیز در عین قاطعیت است؛ بعضی فکر می کنند چشم پوشی از خطا، قاطعیت نیست؛ نه باید بدانیم برخورد محبت آمیز در عین قاطعیت بسیاری از مشکلات را حل می کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: اخیرا در مجلس اتفاقی افتاده که شکل خوبی نداشت؛ اگر با ادبیات خوب برخورد می کردیم جلوی مشکلات بعدی گرفته می شد؛ نباید با خشونت و استفاده از ادبیادت نامناست برای خود، مسئله درست کنیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نباید با کسی آمرانه سخن گفت بلکه با ادبیات خوب و محترمانه می توان قلب ها را جذب کرد، افزودند: با زبان و گفتار خوب و ادبیات محترمانه می توان همه را جذب کرد و جلوی اتفاقات بعدی را گرفت.

* نیروی انتظای به مسئله فرهنگ حساس باشد

معظم له عنوان کردند: نکته سوم این است برنامه نیروی انتظامی باید نسبت به مسئله فرهنگ حساس تر از سایر موضوعات باشد؛ چون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی است و نباید مسائل فرهنگی این نیرو کم رنگ باشد.

ایشان بیان داشتند: به سایر مسئولین می گویم در کنار فعالیت روزمره شان، همه نسبت به احیای فرهنگ مسئول هستند و نیروی انتظامی هم باید حساس باشد؛ نباید با خشونت، کوبیدن و زدن بهانه به دست کسی داد.

* اتفاقات مجلس نگران کننده بود

حضرت آیت الله مکارم شیرازی  با اشاره به حادثه سال قبل از سوی دشمنان و عملکرد مناسب نیروی انتظامی گفتند: درحواث سال گذشته که خارجیها وارد شده، طراحی کرده و مشکلاتی ایجاد کردند نیروی انتظامی در برقرار کردن امنیت و برخورد با مردم خوب کار کرد و این نوع مسائل نشان می دهد می توان با تدبیر ولی با قاطعیت به درستی عمل کرد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha