چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مركز تخصصي نورالزهرا(سلام الله عليها) ساري

حوزه/ کرسی آزاد اندیشی با موضوع «نقش آفريني حوزه هاي علميه در پيش بري انقلاب اسلامي از واقعيت موجود تا حد مطلوب» در مرکز تخصصی حوزوی نور الزهراء (س) ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، خانم زائری استاد ارائه کننده بحث در ابتدای کرسی آزاد اندیشی با موضوع  «نقش آفريني حوزه هاي علميه در پيش بري انقلاب اسلامي از واقعيت موجود تا حد مطلوب»، در مرکز تخصصی حوزوی نور الزهراء(س) ساری، بیان کرد: روحانیت به عنوان متولیان امور دینی و مذهبی جامعه، نقش اساسی و بسزائی در شکل گیری و پیروزی انقلاب داشته و از طریق مساجد، پخش اعلامیه‎ها، و ... به روشنگری و آگاهی مردم پرداختند که از چهره های سرشناس این عرصه می توان استاد مطهری، شهید بهشتی، شهید مفتح را نام برد.

وی اضافه کرد: در بحث وحدت حوزه و دانشگاه، اگرچه از حوزه به عنوان یک نهاد دینی و مذهبی انتظارات فراوانی می رود، اما از دانشگاه به دلیل این که گرایش به آن بیش از حوزه بوده و جامعه آماری آن بالاتر است، در فراهم کردن زمینه جهت برقراری وحدت این دو نهاد انقلابی انتظار بیشتری می رود.

حوزویان بیشتر با جامعه ارتباط داشته باشند

خانم یعقوبی، استاد منتقد این کرسی نیز در سخنانی گفت: غیر از روحانیت، گروه های دیگر هم در پیروزی انقلاب نقش داشتند و در مقابل نظام پادشاهی و شاهنشایی حاکم بر ایران به مخالفت و مبارزات دست زدند و در واقع روحانیت، محصول پیشینیان را درو کرد.

وی تصریح کرد: در بحث وحدت حوزه و دانشگاه باید گفت که در حقیقت، دین و علم از یکدیگر متمایز نیستند و در این مسئله، هر دو گروه باید وارد عمل شده و با هم ارتباط و تعاملات علمی و دینی داشته باشند  و حوزه برای رسیدن به اهداف دینی خود باید بیشتر وارد جامعه شده و با زندگی مردم همراه شود.

نقش آفريني حوزه هاي علميه در پيش بري انقلاب

 آقای بابکی، استاد داور  این بحث بیان کرد:  در موضوع کرسی به کلمه «پیش بری» باید دقت داشت که منظور از آن چیست؟ منظور از این کلمه آن است که گروهی را به سر منزل خویش با توجه به نقشی که داشته، جلو ببریم و این کار بسیار سختی است، بنابراین منظور از  نقش آفريني حوزه هاي علميه در پيش بري انقلاب اسلامي، حرکت رو به جلو به تنهایی نیست، بلکه منظور حرکت همراه با یک جمعی است.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha