پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
عسگری

حوزه/ عسگری با اشاره به اینکه دشمنان قسم خورده اند که مانع برگزاری جشن چهلمین سالگرد انقلاب شوند گفت: متاسفانه اغلب کارگروه ها در حد وسع خود در راستای چهلمین سالگرد انقلاب فعالیت نکرده اند، تک تک ما نسبت به انقلاب وظیفه داریم که ادای دین کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، جعفر عسگری، پیش از ظهر امروز در جمع مسئولین ستاد برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بعد از 6 ماهی که از تشکیل ستاد برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با محوریت ائمه جمعه انجام شد، 17 کارگروه شکل شده است.

وی با انتقاد از اینکه متاسفانه اغلب کارگروه هادر حد وسع خود در راستای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت نکرده اند، افزود: ما از مشکلات و سختی های متعدد خبرداریم، ولی تک تک ما نسبت به انقلاب اسلامی وظیفه داریم که با توجه به ظرفیت ها و امکانات در حد وسع ادای دین کنیم

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به این که هر چند که انتظار می رفت از ابتدای سال به  طرح ریزی برنامه ها و اقدامات متناسب با  چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می پرداختیم، ابراز کرد: باید فرصت باقی مانده را غنیمت دانست و با تلاش و اراده مضاعفی فعالیت کنیم چرا که دشمنان قسم خورده اند که مانع از برگزاری جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی شوند.

وی بیان کرد: سه برنامه مهم در دستور کار است، نخست تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی  در طول چهاردهه گذشته است، یکی از کارهای بزرگی که می توانیم در این عرصه انجام داد معرفی کارهای فاخر و باورپذیر برای جامعه و خاصه جوانان است که نقش استانداری ومسئولان دستگاه بسیار پررنگ است.

عسگری اذعان کرد: طرح هنرمندانه دستاوردهای انقلاب اسلامی از نگاه بین المللی یکی از اقداماتی است که می تواند صورت گیرد که برگزاری نمایشگاه می تواند به عنوان راهکار باشد، ارائه کارنامه چهل ساله فعالیت های هر دستگاه اجرایی و دولتی در سطح استان از جمله وظایفی است که باید توسط مدیران با ابلاغ استانداری صورت گیرد.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه ارائه دستاوردهای هر دستگاه  در چهار دهه انقلاب اسلامی در قالب ساخت کلیپ های کوتاه برای توزیع در فضای مجازی از دیگر پیشنهاداتی است که ارائه می شود. پیشنهاد دیگر این است که با تاکید امام جمعه اصفهان، کتابچه ای از دستاوردها انقلاب به ائمه جمعه داده شود که تا پایان سال در محافل و خطبه های نماز جمعه برای مردم بیان شود.

وی بیان کرد: باید یکسری مراسمات آیینی به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار شود که پیشنهاد ما این است جشن های همه جانبه ای در شهرستان ها برگزار شود و از 40 نفر از موثرین و فعالین در عرصه انقلاب به عنوان الگو معرفی و تجلیل شود.

عسگری یادآور شد: ما به دنبال کمیت و تعداد برنامه ها نبوده ایم و نیستیم، ولی کیفیت برای ما مهم است؛ رویکرد برنامه ها باید مردمی باشد، ایجاد و تزریق امید، نشاط و روحیه دادن به مردم در راس وظایف نهادهایی چون بسیج، کانون های فرهنگی مساجد و هیئت های  مذهبی و ... است.

وی افزود: فضا سازی مطلوب در سطح شهر متناسب با دهه فجر و ایام چهلیمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تزریق شادی و نشاط در جامعه ولی مناسب با ایام فاطمیه از جمله اقداماتی است که پیشنهاد می شد، انجام گیرد.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: دو مراسم مهم را در پیش داریم یکی حماسه 9 دی است که باید بصیرت افزایی داشته باشیم و خط بطلانی برهمه فتنه ها علیه انقلاب اسلامی بکشیم و تاثیرگذارترین مراسم که پیام ایستادگی ملت ایران را به جهانیان مخابره می کند، مسئولان حضور گسترده ای داشته باشند

 حجت الاسلام محمدرضا صالحیان، مسئول دفتر سیاست گذاری ائمه جمعه استان نیز در این جلسه از برنامه ریزی فعالیت هایی برای ائمه جمعه استان با محوریت تعریف و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی خبرداد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha