جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه

حوزه/ حجت الاسلام مختاری با بیان این که ایجاد ارتباط مستقیم بین حوزه و دانشگاه نیاز امروز جامعه است، تاکید کرد: ایجاد همگرایی بین حوزه و دانشگاه گام مهمی در رسیدن به اهداف عالی انقلاب اسلامی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام مصطفی مختاری از اساتید حوزه علمیه همدان، ظهر امروز در جمع طلاب با اشاره به لزوم تقویت بنیان علمی کشور، گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کشور از نظر جایگاه علمی در وضعیت ضعیفی قرار داشت.

وی افزود: منشا بسیاری از اتفاقات در کشور وجود بنیان های علمی پایدار است، بنابراین برای شکل گیری این بنیان ها نیازمند اتحاد حوزه ها و دانشگاه ها جهت تولید علم در جامعه هستیم.

حجت الاسلام مختاری با بیان این که ایجاد ارتباط مستقیم بین حوزه و دانشگاه نیاز امروز جامعه است، تاکید کرد: ایجاد همگرایی بین حوزه و دانشگاه گام مهمی در رسیدن به اهداف عالی انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی به تشریح موانع موجود پرداخت و گفت: وجود تفکراتی در هر دو نهاد دانشگاه و حوزه سد بزرگی در ایجاد این ارتباط است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر با استفاده از پیش زمنیه فکری که وجود دارد و به کمک مواردی که در بین هر دو یکسان است، بتوان دانشگاهیان و حوزویان را در کنار هم قرار داد پایه های وحدت عملی شکل خواهد گرفت.

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: برقرار کردن ارتباط فی مابین باعث از بین رفتن اختلافات خواهد شد، لذا متولیان امر باید به فکر این اتحاد باشند، تا به نتیجه های مورد نیاز دست پیدا کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha