جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
درس اخلاق  مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) جزيره کیش استان هرمزگان

حوزه/«حجت الاسلام سیدین» با بيان اينكه طلبگي از جمله الطاف الهی است، گفت: طلاب باید به شکرانه طلبگي، به وظايف و مسئوليت هاي خود در اين مسير به خوبی عمل كنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام سيد علي سیدین در درس اخلاق که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) جزيره کیش استان هرمزگان برگزار شد با اشاره به اهميت نعمت طلبگي، بیان کرد: طلاب باید به شکرانه طلبگي، اين لطف الهي به وظايف و مسئوليت هاي خود در اين مسير به خوبی عمل كنند.

وی با تاكيد بر اينكه کسب علم و فضایل اخلاقی لازمه رشد براي طلاب است، افزود: طلاب باید در کنار توجه ویژه به کسب علم به تهذیب اخلاق خود نیز بپردازند.

امام جمعه موقت کیش، اولین قدم در راه تهذیب اخلاق را كنترل نفس دانست و تاکید کرد: انسان با كنترل نفس خود و تسلط بر آن اجازه هلاكت خود را به نفس نخواهد داد، در حالي كه اگر نفس انسان، كنترل او را به دست گيرد انسان در اين مسير هلاک خواهد شد.

حجت الاسلام سیدین افزود: اولین قدم در راه مهار نفس، کسب صداقت و راستي از جمله صداقت باخدا، خود و دیگران است.

وی، صداقت را به عنوان عامل مهمی در رشد انسان اشاره کرد و خاطر نشان شد: عمل به برخي از دستوارت خداوند و كنار گذاشتن برخي ديگر از فرامين الهي نشان از عدم صداقت انسان  با خود و خداوند است.

امام جمعه موقت جزيره كيش در ادامه به عدم صداقت انسان به مردم پرداخت و بیان کرد: گفتن هرآن چه به ديگران كه خود انسان به آن عامل نيست از جمله نشانه های عدم صداقت با مردم به حساب مي آيد.

وی در پایان با بیان اینکه دروغ انسان را به خطا و گناه می کشاند، به طلاب توصیه کرد: پناه جستن به خداوند و توسل به اهل بیت(عليهم السلام) را سرلوح كار خود قرار دهيد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha