پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
احمدی

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان از برگزاری دهمین یادواره شهدای روحانی و طلبه کاشان و آران و بیدگل، همزمان با دهه بصیرت و حماسه ۹ دی، در سالن شهدای بسیج این شهرستان خبرداد.

حجت‌الاسلام شمس الدین احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، با اعلام این خبر، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مصلحی، مدیحه سرایی ذاکرین اهل بیت(ع)، تجلیل از خانواده معظم شهدا و بیان خاطراتی از شهدای روحانی را از مهمترین برنامه های دهمین یادواره شهدای روحانی و طلبه  کاشان و آران و  بیدگل اعلام کرد و اظهار داشت: این برنامه شامگاه یک شنبه  9 دی ماه، بعد از نماز مغرب و عشاء، در سالن شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج کاشان برگزار می گردد.

وی، با بیان اینکه این مراسم با حضور آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، ائمه جمعه و جماعات، روحانیون، طلاب، بسیجیان، مسئولین، خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در آستانه جشن چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ایام حماسه غرور آفرین 9 دی برگزار می شود، افزود: پیش بینی می شود بیش از 3 هزار نفر از طلاب، روحانیون و اقشار مختلف مردم دراین مراسم شرکت کنند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان، با اشاره به آیه ۱۶۹ آل‌عمران «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ / هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏ اند مرده مپندار بلكه زنده‏ اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند»، گفت: شهدا زنده اند و دلیل زنده بودنشان هم حرکت دادن جامعه است.

حجت الاسلام احمدی افزود: زنده نگه داشتن ایثارگری ها، یاد شهداء و انتقال پیام این عزیزان به نسل های فعلی، از مهمترین اهداف برگزاری دهمین یادواره شهدای روحانی و طلبه  کاشان و آران و  بیدگل است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان، با بیان اینکه روحانیون و طلاب نقش اصلی را در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشتند، اظهار کرد: روحانیون و طلاب تنها کسانی بودند که با پیش قدم شدن در تمام صحنه های انقلاب، دیگر اقشارجامعه نیز ترغیب به حضور، دفاع  و حفظ ارزش های انقلاب اسلامی ایران نمودند.

وی، با بیان اینکه روحانیون از ابتدای انقلاب پرچم دار بصیرت آفرینی درکشور بوده اند، گفت: به همین مناسبت امسال یادواره شهدای طلبه و روحانی کاشان و آران و بیدگل را «پرچم داران بصیرت» نام گذاری کرده ایم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان یادآورشد: مدارس علمیه شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، با تقدیم بیش از 103 شهید و 248 نفر جانباز، ایثارگر و آزاده بعد از شهر اصفهان، رتبه  اول  ایثارگری و حضور در صحنه های  انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را دارند.

بر پایه این گزارش از ۲۱۰۰ شهیدی که شهرستان های کاشان و آران و بیدگل تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند، بیش از یکصد و سه نفر، طلبه و روحانی هستند.

شایان ذکر است، کاشان دردوران انقلاب و دفاع مقدس با تقدیم بیش از1800 شهید،3812 نفر جانباز و 193 نفر آزاده  و 70  شهید مدافع حرم نقش تعیین کننده ای را در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی ایفا کرده است.

شهرستان آران و بیدگل نیز با اهدای 824 شهید 1800 جانباز و بیش از 6 هزار ایثارگر در دوران انقلاب و دفاع مقدس، رتبه نخست ایثارگری را به نسبت جمعیت خود، در کشور داراست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha