پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار نمایندگان طلاب و فضلای استان فارس مقیم قم  با آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ گروهی برای تضعیف مرجعیت و حوزه تلاش می کنند. ما با قرائنی این موارد را کشف کردیم. افرادی با تخریب حوزه و مرجعیت دنبال منافع خود هستند. باید مواظب باشیم نباید بین حوزه، مردم و مرجعیت فاصله ایجاد کنیم.

 به گزارش خبرنگارخبر گزاری«حوزه»حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار رؤسای کارگروهای تخصصی واجرای ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  که در مدرسه امام سجاد(ع) در قم برگزار شد؛ خدا را به خاطر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکر کردندو گفتند: دشمن این همه توطئه و فتنه کرد تا انقلاب به چهلمین سالگرد پیروزی نرسد، ولی رسیده است و این نعمت بزرگ الهی است، باید قدردان بود.

معظم له بابیان اینکه هر علت محدثه، علت مبقیه هم دارد و باید همان مسائلی که باعث حدوث انقلاب شد، برای بقاء آن بکار گرفت، اظهارداشتند: مهمتر از جشن و شادی، جلو گیری از  آسیب ها است؛ باید مواظب آسیب ها باشیم و برای آن  راه کارهای پیدا کنیم.

 ایشان افزودند: اولین عامل برای بقاء انقلاب وحدت است. مردم به انقلاب رأی  98 درصدی دادند و این نشان از اتحاد است؛ اگر این اتحاد از بین برود، گرفتار مشکلاتی خواهیم شد. باید مواظب اتحاد بود و نگذاریم در کشور اختلاف ایجاد شود.

عوامل بقاء انقلاب

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: عامل دیگر اخلاص و فداکاری برای پیروزی انقلاب بود. اگر این عوامل باشد انقلاب باقی می ماند. دشمن از همه راه ها برای از بین بردن انقلاب وارد شد به جای نرسید، این نشان می دهد بودن وحدت و اخلاص می تواند فتنه 40 ساله دشمن را خنثی کند.

آسیب هایی که انقلاب را تهدید می کنند

 معظم له اشاره به آسیب های پیش روی انقلاب اسلامی بیان داشتند: اولین آسیب این است هر حزبی به فکر خودش باشد و این مشکل در گوشه و کنار کشور به وجود آمده است، بطوری که هر حزب به فکر پیروزی خودش است. این که  هر گروهی به فکر خودش باشد، به انقلاب آسیب می زند. باید این تفکر از بین برود. باید همه به فکر پیروزی انقلاب و نظام باشند.

دوری از ارزشهای اسلامی

 ایشان افزودند: آسیب دوم کمرنگ شدن مسائل ارزشی و اسلامی است. الان این اتفاق هم افتاده، مانند موضوع حجاب و اعتیاد ومواد مخدر. اگر این مسائل باشد باعث کمرنگ شدن ارزش های اسلامی می شود و نتیجه آن ایجاد جمهوری مطلق نه جمهوری اسلامی می شود اتفاقی که در سایر کشورها اسلامی افتاده است. باید جلوی کمرنگ شدن ارزشهای اسلامی را در کشور گرفت.

اشرافی گری

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: آسیب دیگر روی آوردن به تجمل گرایی و اشرافی گری است. این قضیه فکر آدم را مشغول خواهد کرد؛ ساده زیستی که امام راحل داشتند بهترین عنصر برای جلوگیری ازنفوذ است و باید تکیه بر همین عنصر انقلاب را تداوم داد.

معظم له عنوان کردند: آسیب دیگر دوری کردن از توده مردم است. انقلاب با تکیه برمردم و به خصوص توده های ضعیف پیروز شد.

هجمه علیه مرجعیت و حوزه جدی است

ایشان بیان داشتند: آسیب دیگر که اخیرا ایجاد شد این است گروهی برای تضعیف مرجعیت و حوزه تلاش می کنند. ما با قرائنی این موارد را کشف کردیم؛ افرادی با تخریب حوزه و مرجعیت دنبال منافع خود هستند.

این مرجع تقلید افزودند: باید بدانیم هر چه داریم از حوزه و مرجعیت داریم. امام راحل با تکیه بر مرجعیت به میدان آمدند یا در عراق با تکیه برمرجعیت توانست کارهای بزرگ انجام دهد. باید مواظب باشیم نباید بین حوزه و مردم و مرجعیت فاصله ایجاد کنیم.

معظم له اظهارداشتند: از همین الان پیروزی چهلمین پیروزی انقلاب را تبریک می گویم وامیداوریم با توسلات وتوجهات به ائمه(ع) برفتنه ها پیروز شویم. درطول 8 سال دفاع مقدس نقش توسل و ادعیه برای پیروزی رزمندگان اسلامی بسیار موثر و کارگشا بود و نبایداز این امور فاصله گرفت.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha