شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جشنواره نقاشی پیامبر رحمت

حوزه/ جشنواره نقاشی پیامبر رحمت در سه بخش داوری، نمایشگاه و کارگاه در حیدرآباد پاکستان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» جشنواره «پیامبر رحمت» در سه بخش داوری آثار، نمایشگاه و كارگاه (اجرای دمو) برگزار شد. در مرحله اول اين جشنواره، هیأت داوران متشکل از نادر مهذب‌نیا، استاد ایرانی و نيز مالک چنا، بنده علی، حسین چاندیو، علی عباس، کاشف و نادر جمالی، اساتید دپارتمان هنرهای زیباي دانشگاه‌های سند و مهران پاكستان، با بررسی 50 اثر حاضر در جشنواره، تعداد 6 اثر را به عنوان آثار برگزیده انتخاب و معرفی كردند.

مرحله دوم جشنواره شامل افتتاح نمایشگاه و بازدید علاقمندان از آثار ارايه شده در جشنواره بود. در این مرحله بیش از50 اثر توسط 30 نفر از دانشجویان دانشگاه های سند، مهران و هنرجویان خانه فرهنگ ايران در حيدراآاد در دو رشته «نقاشی» و «نقاشی‌خط» به نمایش گذاشته شده بود.

در مرحله سوم نادر مهذب‌نیا، استاد نقاشي و نگارگري كشورمان با اجرای كارگاه زنده، تکنیک‌های ناب هنر ایرانی را در خلق یک اثر زیبای هنری از شمايل پیاکبر اکرم(ص) به نمایش گذاشت. این بخش از جشنواره هم همچون نمایش آثار هنرمندان، مورد استقابل گسترده علاقمندان قرار گرفت؛ به گونه‌ای که در طول دو ساعت اجرای دمو، تقریباً تمامی علاقمندان به ویژه اساتید دپارتمان هنرهای زیبا دانشگاه‌های مهران و سند در محل كارگاه حاضر بوده و با دقت نظاره‌گر تکنیک‌های مهذب‌نیا بودند.

پایان‌بخش روز اول جشنواره، اهداي جوايز نفرات برگزیده بود که توسط مسئول خانه فرهنگ كشورمان و هيأت داوران انجام شد.

احمد عبداله‌پور، مسئول خانه فرهنگ ایران در حيدرآباد با بيان سخناني در خصوص برگزاري اين جشنواره، گفت: استقبال مردم از این نمایشگاه به حدی بود که سالن نمایشگاه و حیاط خانه فرهنگ ايران مملو از جمعیت بود؛ به ویژه هنگام اجرای كارگاه استاد مهذب‌نیا، بسیاری از دانشجویان و هنرجویان با تصویربرداری و پخش آنلاین دموی در حال اجرا، فصای نمایشگاه و اجرای استاد را در صفحات مجازی منتشر كردند.

گفتني است؛ شمايل نقاشی آبرنگ پیامبر اکرم(ص) که نادر مهذب‌نیا در جريان جشنواره نقاشي «پيامبر رحمت» خلق کرده بود، توسط مسئول خانه فرهنگ كشورمان به امام بارگاه ابوتراب ـ یکی از قدیمی‌ترین حسینیه‌های شهر حیدرآباد پاكستان با قدمتی بیش از یک قرن ـ اهدا كرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha