جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کرسی آزاد اندیشی «فرزند بیشتر آری یا نه» در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) جزيره كيش استان هرمزگان

حوزه/ توجه به همه فرزندان مانع از توجه افراطی به يك كودك و ايجاد مشكلات تربيتي در بحث تک فرزندی خواهد بود و از سويي فرزندان بزرگتر همكار تربيتي خوبي براي والدين در تربيت فرزندان كوچك تر مي شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام محسن طباطبایی، در کرسی آزاد اندیشی «فرزند بیشتر آری یا نه» که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) جزيره كيش استان هرمزگان برگزار شد، ضمن اشاره به سفارش اسلام به فرزندآوری، بیان کرد: موضوع فرزندآوری و افزایش جمعیت از جمله توصیه های مقام معظم رهبری است.

وی با بيان اینکه فرزند زیاد مانع از تربیت صحيح آنها نخواهد شد، تصريح کرد: فرزند زیاد، تجربه والدین را در تربیت صحيح و كارآمد بيشتر خواهد كرد.

حجت الاسلام طباطبایی با تاكيد بر اينكه افزايش تعداد فرزندان باعث توجه يكسان والدين به همه آنها خواهد بود، خاطرنشان شد: توجه به همه فرزندان مانع از توجه افراطی به يك كودك و ايجاد مشكلات تربيتي در بحث تک فرزندی خواهد بود و از سويي فرزندان بزرگتر همكار تربيتي خوبي براي والدين در تربيت فرزندان كوچك تر مي شوند.

وی افزود: تعدد فرزندان سبب تعامل آن ها با یکدیگر و در نتيجه موجب رشد و تعامل اجتماعی آن ها خواهد شد.

استاد حوزه با بيان اينكه فقر اقتصادی دلیل مناسبی برای مخالفت با فرزند بیشتر نیست، بیان کرد: مردم جامعه با استفاده از سبک زندگی اسلامی و عمل به سفارش های اسلام از جمله قناعت، صرفه جويي و غيره، با داشتن فرزند بيشتر مشکلي نخواهند داشت.

حجت الاسلام طباطبایی افزود: داشتن فرزندان زياد نيروي كار خوبي براي رشد اقتصادي جامعه محسوب مي شود.

استاد حوزه در پايان به طلاب توصیه کرد: با جدی گرفتن موضوع فرزندآوری نسبت به شفاف سازی و ايجاد آگاهي در اين زمينه در جامعه تلاش كنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha