پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ هم‌اندیشی مدیر حوزه علمیه سمنان با اصحاب رسانه

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان با بیان اینکه حفاظت و صیانت از هویت انقلاب اسلامی وظیفه رسانه‌ها است، رسالت‌های امروز رسانه‌ها در قبال انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رستمیان، پیش از ظهر امروز در هم‌اندیشی مدیر حوزه علمیه سمنان و دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی این استان با رسانه‌ها، با عنوان «نقش رسانه در انقلاب اسلامی» که با حضور جمعی از خبرنگاران و مدیران رسانه‌ها در دفتر خبرگزاری حوزه در استان سمنان برگزار شد، با اشاره به ارتحال آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار داشت: ارتحال عالم و عارف ربانی حضرت آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصیبت جانسوزی است که به دشواری به خاطر می‌نشیند و خدمات و دستاوردها و مجاهدت‌های عظیم آن عالم ربانی همواره در جامعه ماندگار خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان در ادامه با بیان اینکه انقلابیون در رسانه‌ها به‌طور جهادی عمل می‌کنند و گام برمی‌دارند، تصریح کرد: یکی از دلایل آنکه بعضاً برخی از رسانه‌های بیگانه ضریب نفوذی در جامعه پیدا می‌کنند، بدین‌جهت است که رسانه‌های انقلابی و همسو با نظام از تقوای رسانه‌ای برخوردار هستند و از نشر و پخش خبرهایی که با حیله و شیطنت رسانه‌ای و دروغ همراه باشد خودداری می‌کنند، اما رسانه‌های بیگانه برای جذب مخاطب دست به هر اقدامی حتی نشر اکاذیب می‌زنند.

وی با بیان اینکه رسانه در انقلاب اسلامی از نقش و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی حتی پیش از انقلاب در صحبت‌های امام خمینی(ره)، منبرها، پخش اعلامیه‌های انقلابی و... آن چیزی که این حرکت‌ها و رفتارها را برجسته کرد نقش رسانه بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان با اشاره به نقش رسانه‌ها در تداوم انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: یکی از نقش‌های مهم رسانه‌ها در تداوم انقلاب اسلامی، با توجه به هجمه‌های سنگین و ناجوانمردانه دشمنان نسبت به انقلاب، امیدبخشی و امیدآفرینی و تقویت روحیه امید در جامعه است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان با اشاره به رسالت امروز رسانه‌ها در قبال انقلاب اسلامی، افزود: تبیین انقلابی گری و حفاظت و صیانت از هویت انقلاب وظیفه رسانه‌ها در جامعه امروز است و امروز بیش از هر زمان به حفظ وحدت و انسجام و همبستگی نیازمند هستیم.

وی با تأکید بر مطالبه گری رسانه‌ها در عرصه‌های مختلف در انقلاب اسلامی نیز گفت: رسانه باید زبان گویای مردم و مطالبات مردمی باشد و بی‌عدالتی‌ها و هر آنچه مردم را ناراحت می‌کند و آزار می‌دهد را رسانه باید با حفظ مصلحت‌ها و دوری کردن از رفتارهایی که منجر به سوءاستفاده دشمنان می‌شود آن مطالبات را بیان کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان با تأکید بر معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی برای جوانان به‌ویژه در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی، تصریح کرد: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی، از سوی دشمنان هجمه‌های فراوان‌تر از گذشته به انقلاب می‌شود و برخی از افراد با بی‌انصافی و نادیده‌گیری خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی نسبت به تخریب این انقلاب روی آورده‌اند که نقش رسانه و رسالت آن در این میان سنگین‌تر از گذشته می‌شود که باید رسانه با تبیین و تشریح خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی نسبت به معرفی این خدمات و دستاوردها اقدام کند.

وی با بیان اینکه بصیرت بخشی و رو کردن نقشه‌های شوم دشمنان نیز از رسالت امروز دشمن است، افزود: رسانه در انقلاب اسلامی باید با بصیرت دهی و بصیرت بخشی به جامعه به‌ویژه قشر جوان و نوجوان نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کند و بتواند با روشنگری دقیق، درست و به هنگام از مخاطراتی که قشر جوان انقلابی را تهدید می‌کند پرده بردارد.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با تأکید بر تبیین آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی گفت: دشمنان در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی به دنبال تقابل با این انقلاب و تطهیر چهره منحوس پهلوی بوده و هستند و روشنگری‌های رسانه‌ها منجر می‌شود تا این دروغ‌های غربی‌ها و دشمنان نسبت به تطهیر چهره منحوس پهلوی رسوا و آشکار شود.

وی با اشاره به رابطه حوزه علمیه و رسانه نیز افزود: حوزه‌های علمیه در واقع خود یک رسانه است و در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی روحانیت و مبلغان نیز حقیقت انقلاب و خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای مردم بازگو کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان با تأکید بر اینکه رسانه باید به دنبال حل مشکلات مردم باشد، چرا که حل مشکلات مردم منجر به تقویت روحیه ایمان و امید در جامعه می‌شود، گفت: به‌عنوان‌مثال سامانه «فارس من» در خبرگزاری فارس حرکت بسیار شایسته‌ای است که سبب حل بسیاری از مشکلات در جامعه و باعث امیدآفرینی در جامعه شده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha