جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست مشترک مدیران مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

حوزه/ رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ارسال نامه‌ای، به رهبر کاتولیک‌های جهان، میلاد حضرت عیسی(ع) و فرارسیدن سال نو میلادی را به مسیحیان جهان تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در تهران، به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، متن این نامه به این شرح است:

 

عالیجناب پاپ فرانسیس اول

رهبر محترم کاتولیک‌های جهان

با سلام و درود فراوان

با کمال خرسندی، مفتخرم فرارسیدن میلاد فرخنده حضرت عیسی مسیح(ع)، پیامبر دوستی و برادری که توأم با آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی است را به حضرتعالی صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نمایم.

حضرت عیسی مسیح(ع) که خداوند متعال در قرآن کریم از ایشان به پیامبری مبارک یاد می‌کند؛ از جمله پیامبران عظیم‌الشأن الهی است که بشر امروز به شدت به بهره‌مندی از آموزه‌های ایشان نیازمند است و جای بسی خوشوقتی است که حضرتعالی برای ترغیب پیروان و دوستداران آن حضرت جهت تحقق اهداف ایشان، از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنید. امروز همچنانکه حضرتعالی در مناسبت‌های مختلف تأکید داشته‌اید، همه اندیشمندان و رهبران ادیان وظیفه دارند با گسترش گفت‌وگو و همکاری، به کمک ابنای بشر از جمله تهی‌دستان، جنگ‌زدگان، آوارگان و مهاجرین که در ظلم و رنج هستند، بشتابند. با عنایت به مشترکات فراوان دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت، خدمت ارزشمندی که پیروان این دو دین الهی می‌توانند به انسان امروز بنمایند، بر کسی پوشیده نیست.

مایه بسی خوشحالی است که در این چارچوب، با عنایت و ارشادات حضرتعالی و مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران، گفت‌وگوهای دینی بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مقر مقدس به خوبی پیش می‌رود و افق درخشانی را از همکاری‌های دوجانبه پیش روی ما گشوده است.

فرصت را مغتنم شمرده، ضمن تجدید احترامات فائقه، سلامت و سعادت روزافزون حضرتعالی و همه پیروان راستین حضرت عیسی مسیح(ع) را از درگاه خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha