پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست با مدیران مدارس علمیه شهرستان دامغان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان گفت: در مدارس علمیه اساتید باید نقش محوری داشته باشند و استاد محوری باید ترویج پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از دامغان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رستمیان، در نشستی با مدیران مدارس علمیه شهرستان دامغان، اظهار داشت: فلسفه حوزه‌های علمیه جهاد در راه تربیت و تبلیغ و ترویج اسلام است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به طرح هدایت تحصیلی طلاب تصریح کرد: در مدارس علمیه اساتید باید نقش محوری داشته باشند و استاد محوری باید ترویج پیدا کند.

وی افزود: رابطه عاطفی و پدر و فرزندی باید در میان استاد و طلبه رواج داشته باشد و طرح هدایت تحصیلی طلاب به دنبال تقویت رابطه استاد و شاگردی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان با اشاره به شکوفایی استعداد طلاب در ابعاد مختلف در طرح هدایت تحصیلی طلاب خاطرنشان کرد: شناسایی و ساماندهی استعداد طلاب در عرصه‌های مختلف و رشد دادن آن در حوزه‌های مختلف اجتماعی، علمی، مسئولیتی و... ازجمله اهداف این طرح است.

وی گفت: طرح هدایت تحصیلی طلاب در دو بخش «استاد ناظر علمی» و «استاد ناظر تربیتی» دنبال می‌شود.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و در حال انجام دنبال آن هستیم که افراد مستعد برای طلبگی شناسایی شوند و حوزه علمیه قبل از ثبت‌نام آن افراد، برای تشویق و سوق دادن آن افراد به حوزه علمیه گام بردارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha