شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
گردهمایی مؤسسات فعال آموزش زبان فارسی در جهان

حوزه/ پنجمین گردهمایی مراکز و موسسات و فعالان آموزش زبان فارسی در جهان، با حضور حجت الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعه المصطفی و دکتر حداد عادل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین کارگر رئیس مرکز زبان و معارف اسلامی جامعه المصطفی، صبح امروز در پنجمین گردهمایی مراکز، موسسات و فعالان آموزش زبان فارسی در جهان، که در سالن سهید عارف الحسینی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)، برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حضور دانش وران عرصه فرهنگ و زبان فارسی در جهان، تصریح کرد: این گردهمایی در حالی برگزار می شود که تحقیقات ادبی در ایران بر دوش یک قرن اهتمام علمی، پژوهشی و مطالعات روش مند تکیه زده و چند هزار سال تمدن انسانی را در خود جای داده است.

وی با بیان این که رویدادهای ادبی فرخنده، نشان دهنده ظرفیت اهتمام انقلاب اسلامی و ماهیت فرهنگی و تمدنی این انقلاب و پاسداشت کوشش ها و تحقیقات علمی گذشتگان است، ابراز داشت: تکریم عالمان و معرفی به نسل جوان دانشور و دانش دوست از مهمترین تأکیدات چنین گردهمایی است.

رئیس مرکز زبان و معارف اسلامی المصطفی، تشویق دانشمندان و محققان را از ملزومات آغاز به کار فرایند تشکیل تمدن اسلامی دانست و اظهارداشت: برگزاری چنین همایش هایی در این مرز و بوم امر به آئین و ثواب مند است که می تواند به ایجاد نشاط روحی و ارتقاء عزم فعالان این حوزه منجر شده، خدمت به توسعه و ترویج زبان و ادبیات فارسی را دو چندان نماید.

وی به امتیازات و ویژگی های زبان و ادبیات فارسی اشاره نمود و اظهار داشت: معرفی ادبیات فارسی به جهانیان و این که فرهنگ مهمترین حقیقت تمدنی است که در علوم انسانی ریشه دوانده و می تواند به وظیفه خطیر خود در بازشناسی میراث های معنوی و شناساندن آن به جهانیان عمل نموده به تربیت نسل آینده اهتمام نماید؛ باید مورد توجه تمام متولیین معارف الهی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر تأکید کرد: جامعه المصطفی با 170 واحد آموزشی، با هویت حوزوی و با یاری قرآن و به پیروی از سنت نبوی و سیره اهل بیت علیهم السلام، تبیین ارزش های دینی را برای پاسخگویی به نیازهای جامعه اسلامی در سراسر جهان، هدف گذاری نموده است.

وی با اشاره به این که جامعه المصطفی در خدمت رسانی به زبان و ادبیات فارسی در عرصه بین الملل پیشتاز است، خاطرنشان کرد: تمرکز بر زبان و ادبیات فارسی در پیش گیری از استحاله فرهنگی بسیار اثرگذار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha