پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ممنوعیت برپایی نماز در اماکن عمومی در شهر نویدای ایالت اتارپرادیش هند

حوزه/ پلیس ایالت اتارپرادش با ارسال اخطاریه ای به موسسات و شرکت های شهر نویدا اعلام نمود که مسلمانان نباید در اماکن عمومی اقدام به برپایی نماز نمایند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» پلیس ایالت اتارپرادش با ارسال اخطاریه ای به موسسات و شرکت های شهر نویدا اعلام نمود که مسلمانان نباید در اماکن عمومی اقدام به برپایی نماز نمایند.

در این اخطاریه ارسالی برای برای شرکت ها و موسسات آمده در صورتی که کارمندان مسلمان این شرکت ها اقدام به برپایی نماز در اماکن عومی مانند پارک ها نمایند کارفرمای این مسلمانان مسئول خواهند بود و با آنها برخورد خواهد شد.

پلیس اعلام نموده این اقدام پس از شکایت برخی از شهروندان نسبت به نماز خواندن مسلمانان بویژه وقت ظهر و در پارک ها انجام شده است.

مالکان و صاحبان شرکت ها و موسسات نسبت به این تصمیم پلیس اعلام نگرانی کرده اند؛ چراکه از یک سو اگر مانع برپایی نماز مسلمانان شوند وجهه شرکت خدشه دار می شود و اگر چنین اقدامی نکنند از سوی پلیس مسئول این عمل قرار خواهند گرفت.

پلیس توصیه کرده که از سوی شرکت ها فرصت کافی به کارمندان مسلمان داده شود تا در وقت نماز به مساجد بروند یا در پشت بام دفاتر اقدام به برپایی نماز نمایند و این عمل در اماکن عمومی انجام نشود.

لازم به ذکر است که ایالت اتارپرادش از ایالت های شمالی هندوستان است که پنجمین ایالت بزرگ این کشور و پرجمعیت ترین ایالت کشور هند است و بی جِی پی حزب حاکم بر این ایالت از احزاب هندوی افراطی می باشد که مواضع ضد مسلمانان آن همیشه خبرساز بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha