سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
علی اکبری

حوزه/ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی، تصریح کرد: آن فقیه روشن بین و نواندیش، در تربیت شاگردان بسیار و تألیفات پرشمار، ​چون ستاره‌ای درخشان در حوزه علمیه قم پرتو افکند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، در پیامی با تسلیت ارتحال مرحوم آیت الله حاج سیدمحمود هاشمی شاهرودی، آورده است: آن فقیه روشن بین و نواندیش، در تربیت شاگردان بسیار و تألیفات پرشماری در علوم اسلامی، ​چون ستاره‌ای درخشان در حوزه علمیه مقدس قم پرتو افکند و آن گاه که وظیفه انقلابی را بر عهده خود احساس کرد، در سنگر‌های حساس و مناصب خطیری چون شورای نگهبان، مجلس خبرگان، ریاست قوه قضاییه و سرانجام مجمع تشخیص مصلحت نظام، همت والای خود را مصروف داشت و منشاء خدمات و برکات و تأثیرگذار و سرشار به مردم و نظام اسلامی گردید.

متن کامل پیام بدین شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال اندوهبار عالم مجاهد، ​فقیه و اصولی فرزانه عالی مقام​، حضرت آیت الله آقای حاج سید محمد هاشمی شاهرودی، ​رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، موجب تأثر و تأسف عمیق گردید.

آن بزرگوار، برخاسته از بیت اصیل علم و فقاهت و برآمده از حوزه بزرگ علمی و فقهی نجف اشرف و بالیده در مکتب فکری نابغه بزرگ حوزه‌های علمیه، ​ حضرت آیت الله العظمی شهید سید محمدباقر صدر (ره) و از برترین شاگردان برجسته این فقید شهید بود. از رهگذر همین همراهی با شهید صدر بود که به مبارزه با رژیم ستمکار بعث پرداخت و در این راه متحمل زندان و رنج و شکنجه شد و در همین مسیر، ​ رنج و داغ شهادت مظلومانه سه برادر عزیزش را به جان خرید​، و آنگاه به واسطه همراهی با نهضت امام خمینی (ره) بود که به ایران اسلامی برگشت و به فرمان امام راحل (ره) و تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی «مدظله العالی» ​، در مبارزات مردم مسلمان و مجاهدین عزیز عراقی، ​ نقش محوری و جاودانه ای را ایفا کرد.

آن فقیه روشن بین و نواندیش، در تربیت شاگردان بسیار و تألیفات پرشماری در علوم اسلامی، ​چون ستاره‌ای درخشان در حوزه علمیه مقدس قم پرتو افکند و آنگاه که وظیفه انقلابی را بر عهده خود احساس کرد، در سنگر‌های حساس و مناصب خطیری چون: شورای نگهبان، مجلس خبرگان، ریاست قوه قضاییه و سرانجام مجمع تشخیص مصلحت نظام، همت والای خود را مصروف داشت و منشاء خدمات و برکات و تأثیرگذار و سرشار به مردم و نظام اسلامی گردید.

اینک روح پاک آن سلاله اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و فقیه انقلابی و بصیر، ​ پس از عمری جهاد علمی، ​ فرهنگی، سیاسی و اجرایی، با تحمل درد و رنج بیماری که سال‌های اخیر بر جان خرید، به جوار رحمت الهی و محضر اجداد مطهرش، پرواز کرده و ان شاءالله پاداش تلاش‌ها و مجاهدت هایش، ​روح و ریحان و رضوان الهی خواهد بود.

اینجانب به نمایندگی از شورای محترم سیاست گذاری و ائمه معزز جمعه سراسر کشور، ضایعه جانگداز و اندوهبار رحلت آن یار خدمت گذار امام و رهبری را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، ​ ملت بزرگوار ایران، حوزه‌های علمیه ایران و عراق خصوصاً​ حوزه پر فیض و برکت قم، ​خاندان گرانقدر، همسر مکرمه و فرزندان بزرگوار آن فقیه فقید تسلیت و تعزیت گفته، تعالی روح بلند آن عالم وارسته و صبر و شکیبایی وابستگان این بیت رفیع را تمنا دارم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد جواد حاج علی اکبری

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha