شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اقتصاد

حوزه/ کرسی آزاد اندیشی« نقش طلاب در مدیریت اقتصادی خانواده و جامعه»، در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) تنکابن برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، خانم فرجامی ارائه کننده بحث « نقش طلاب در مدیریت اقتصادی خانواده و جامعه» در ابتدای این کرسی گفت: زنان نقش مهمی را در مدیریت خانواده ایفا کرده و یکی از اصلی ترین وظایف آنان، مدیریت اقتصادی خانواده است که درجهت رشد اقتصادی خانواده تاثیر گذار است.

وی افزود: باتوجه به موقعیت اقتصادی موجود در جامعه، نقش زنان بالاخص طلاب پر رنگ ترگردیده است و  بانوان این هنرمندی را می تواند در چند مقوله از قبیل برنامه ریزی درست در زندگی، بودجه بندی مخارج و درآمد خانه، پس انداز مناسب و اصلاح الگوی مصرف ارائه کنند.

وی در پاسخ به سؤال خانم عباسی استاد منتقد مبنی بر نقش طلاب در مدیریت اقتصادی، عنوان کرد: با توجه به این که بهترین شیوه مدیریت اقتصادی، اصلاح سبک زندگی است؛ لذا طلاب با پیاده سازی آن در خانه و جامعه می توانند بهترین نقش را در این زمینه ایفا کنند.

استاد حوزه تصریح کرد: طلاب باید در مدیریت اقتصادی، از اسراف و تجمل گرایی، مادی نگری و مصرف گرایی پرهیز کرده و به سمت آدابی مانند پیاده سازی روحیه قناعت و ساده زیستی در بین خانواده و جامعه و همچنین خرید کالاهای داخلی و تشویق دیگران به این امر، یادگیری مشاغل خانگی که کمک به درآمد خانه است، سوق داده شوند.

خانم داجلری داور این کرسی با جمع بندی مطالب ارائه شده اعلام کرد: با توجه به نقش محوری زنان در خانواده و اجتماع و بالاخص در حیطه اقتصادی و با توجه به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر پیاده سازی سبک زندگی دینی در خانواده و جامعه و سفارش به اقتصاد مقاومتی، طلاب باید تلاش و همت خود را در اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری در خانواده و اجتماع به کارگیرند.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha