سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
شهید

حوزه/ تعداد شهدای روحانی و طلبه مدرسه امام صادق(ع) چهار باغ اصفهان در زمان دفاع مقدس به اندازه ای است که تقریبا به ازای هر حجره بیش از دو شهید تقدیم اسلام شده است و نیمی از طلاب مدرسه در جنگ تحمیلی شهید شده اند.

حجت الاسلام عبدالامیر خطاط در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان اظهار کرد: بزرگداشت ۱۴۵ شهید طلبه وروحانی دفاع مقدس و مدافع حرم مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ برگزارشد.

وی بیان کرد: در میان مدارس علمیه حوزه علمیه استان اصفهان، مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ با بیشترین تعداد شهدای طلبه و روحانی همچون نگینی بر لوح افتخارات روحانیت شیعه می درخشد .

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ ادامه داد: سومین یادواره 145 شهید طلبه و روحانی مدرسه علمیه امام صادق(ع) امسال در حال برگزاری است و هنوز هم در حال شناسایی دیگر طلاب و روحانیون شهید دوران دفاع مقدس مدرسه هستیم.

وی افزود: از میان این تعداد شهید، 5 شهید مدرسه مفقود الاثر هستند و هفت شهید در روز 4 دی ماه در سال های مختلف دوران دفاع مقدس در جبهه مبارزه حق علیه باطل شهید شدند، لذا دی ماه را به عنوان یادوراه شهدای مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ تعیین شده است.

حجت الاسلام خطاط با بیان اینکه در زمان دفاع مقدس حدود 100 حجره بوده که اگردر بهترین حالت حدس بزنیم، قریب به 300 طلبه در آن مدرسه علمیه تحصیل می کردند، گفت: تعداد شهدای روحانی وطلبه این مدرسه علمیه در زمان دفاع مقدس به اندازه ای است که تقریبا به ازای هر حجره بیش از دو شهید تقدیم اسلام شده است و نیمی از طلاب مدرسه در جنگ تحمیلی شهید شده اند.

وی عنوان کرد: امروز دستاوردهای عظیم ما حاصل خون پاک شهدا است لذا هرچه برای شهدا فعالیت کنیم، با زهم در قبال کاری که شهدا برای امنیت و استقلال این نظام کرده اند کم است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ افزود: یک کتابی را از زندگی  شهدای طلبه و روحانی مدرسه  علمیه به رشته تحریر در آورده ایم که به زودی به چاپ می رسد، تبیین وصایای شهدا برای طلاب جوانو تیه کردن نمادواره ای از 145 شهید  این مدرسه در حیات مدرسه از جمله اقدامات است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انتقال پیام، وصایا و خواسته های شهدا چون پشتیبانی از ولایت فقیه و امر به معروف و نهی از منکر به طلاب جوان در حال تحصیل  در مدرسه علمیه امام صادق(ع) از رسالت هایی است که برعهده ما به  عنوان مسئولان حوزه علمیه  است

گفتنی است، این یادواره با تجلیل از خانواده شهدای مدرسه علمیه امام صادق(ع)  و اهدای نمادی از شهدا  و مداحی مداحان اهل بیت برگزار شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha