سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
رهپیمایی ۹ دی

حوزه/رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری راهپیمایی یوم الله نهم دی در بیش از ۳۰ نقطه از استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام احمد ملایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: نهم دیماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت با شعار محوری «چهل سال ولایتمداری بصیرت و استقامت رمز ماندگاری انقلاب اسلامی» است.

وی با اشاره به اینکه بحث فتنه در اصل به معنای قرار دادن طلا در زیر فشار و آتش برای خالص سازی است، گفت: حضرت علی(ع) می فرماید چنان در شرایط و زمان فتنه حق و باطل به هم آمیخته می شود که تشخیص حق و باطل از هم دشوار است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان داشت: در سال 88 و پس از انتخابات چنین فضایی برای جامعه اتفاق افتاد که درواقع جنگ روانی و رسانه ای و تبلیغی برای آنکه جای حق و باطل را عوض کنند بود.

ملایی عنوان کرد: چنین کاری ممکن است امروز هم در جریان باشد و می بینید نارسایی ها و مشکلات موجود در جامعه توسط دشمن با یک جنگ تمام عیار رسانه ای چند برابر می شود که از کاه، کوه ساخته می شود و از طرف دیگر از دستاوردهای انقلاب چیزی گفته نمی شود.

وی با بیان اینکه در زمان فقتنه برای هرکسی شبه ایجاد می شود، یادآور شد: شبه افکنی از اصول زمان فتنه است و مردم با این مسائل مواجه می شوند که برای رهایی از این وضع تنها راه، داشتن چراغ راه و شاخص است که به آن «بصیرت» می گویند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تاکید کرد: داشتن شاخص ها ما را از فتنه ها عبور می دهد که به عنوان مثال در اسلام، قرآن و اهل بیت شاخص هستند که مسلمان برای رهایی از فتنه ها باید به این دو شاخص تمسک بجوید.

ملایی درخصوص بیان شاخص ها، اظهار داشت: اسلام، جمهوریت، مردم سالاری، قانون اساسی، ولایت فقیه شاخص هایی هستند که در ایام فتنه با توجه به آنها می شود از فتنه عبور کرد.

وی با بیان اینکه شاخص، افراد و چهره ها و گروه ها و احزاب سیاسی و غیرسیاسی نیستند، گفت: هرکس که از این شاخص ها عدول کرد و در مقابل انها ایستاد آن وجاهت را ندارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امام فرمودند «اگر من هم مقابل اسلام بایستم و برخلاف اسلام حرف بزنم این مردم من را کنار می زنند، متذکر شد: اسلام شاخصی برای همه است.

ملایی با بیان اینکه در نهم دی سال 88 متأسفانه همه این شاخص ها شکسته شد، گفت: درخصوص اسلام در عاشورای حسینی پرچم امام حسین(ع) را آتش زدند و این شاخص شکست، درخصوص مردمی بودن نیز چون اکثریت مردم رأی دادند و گروهی عَلَم مخالفت برداشتند و آن را نپذیرفتند.

وی ادامه داد: موضوع بعدی ولایت فقیه بود که علیه آن شعارهای ساختار شکنانه سر داده شد و قانون اساسی مملکت نیز دیگر شاخصی بود که نادیده گرفته شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه افرادی که از شاخص ها غفلت کردند و نگاه به احزاب می کردند، دچار غفلت شدند، اعلام کرد: نُه دی روز وحدت بود و همه افراد با هرجناح و شخصیتی، حول این موضوع وحدت کردند.

ملایی یادآور شد: در خراسان جنوبی در سال 88 با اینکه خبری نبود اما حضور مردم در همان روز 9 دی چنان گسترده بود که میدان «ابوذرم گنجایش جمعیت را نداشت و محل تجمع را را به میدان قدس تغییر دادیم و حضور هیئات مذهبی بخاطر هتک حرمت به سیدالشهدا حضور بی مانندی بود.

وی با بیان اینکه مراسم بزرگداشت یوم الله نُه دی در بیش از 30 نقطه از استان برگزار شود، اعلام کرد: در مرکز استان مانند سال پیش ابتدا ساعت 9:30 صبح در مسجد امام حسین(ع) اجتماع اولیه است و پس از شنیدن سخنان سخنران کشوری آقای دکتر مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مسیر خیابان شهید تیمورپور به سمت میدان قدس تظاهراتی انجام می شود و قطعنامه پایانی در میدان قرائت خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی مطرح کرد: برگزاری نمایشگاه های بصیرتی،کرسی های آزاد اندیشی، جلسات بصیرتی در مساجد، مدارس و دانشگاه ها، برگزاری مسابقات با موضوعات بصیرتی، فضاسازی و تبلیغات محیطی، توزیع محتوای بصیرتی به خطبا و وعاظ، اعزام مُبلّغ به مجامع و محافل همایش های ویژه فعالان فضای مجازی و نشست های تبیینی ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ازجمله برنامه های این ایام در استان خراسان جنوبی است.

ملایی درخصوص زمان و مکان راهپیمایی در شهرستان های استان گفت: در بیرجند مسجد امام حسین(ع) ساعت 9:30 اجتماع ابتدایی و بعد راهپیمایی از خیابان شهید تیمورپور به سمت میدان قدس؛ در خوسف هشتم دی ماه ساعت 19هیئت حسینی، در نهبندان ساعت 9 مصلی امام علی، در بشرویه ساعت 17:30مسجد جامع، در درمیان مسجد محمدرسول الله ساعت 9، در شهرستان سربیشه و مهدیه سربیشه ساعت 9:30، در سرایان مصلی ساعت 17:30، در شهرستان قاین مصلی ساعت 9، در زیرکوه از مقابل درمانگاه کوثر به سمت مصلی ساعت 9، در طبس آستان مقدس امامزاده حسین ابن موسی الکاظم(ع) ساعت 17:30 و شهرستان فردوس هیئت فاطمیه ساعت 8 صبح شروع مراسم محوری خواهد بود.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha